Svininfluensan, svinkoppor & svinto

2009-07-11 @ 13:29:29
De 3 svinen...

Värstinnan är ju på semester i Polen med pojkvännen och hans familj... när hon åkte mådde hon bra men bara efter någon dag blev hon sjuk... feber, snurrig i huvudet och ont i halsen. Sist hon var sjuk var hon ju en stund helt säker på att det var svininfluensan hon drabbats av...
Nu när hon skrev att hon var sjuk skojade jag lite med henne och sa att det är troligare att det är svininfluensan den här gången eftersom du har rört dig runt om i olika länder (danmark, tyskland) nu... Värstinnan kutade till doktorn! Det var halsfluss... så nu äter hon penicillin.

Här hemma florerar vi oss med svinkoppor... lill Prinsessan hade ett utslag på magen som hon satt och pillade på hela tiden... det slutade i svinkoppor! Har varit hos läkaren med henne idag och nu så ska hon också äta penicillin.

Svinto är bra att ha ibland... och jag har ingen! Däremot har jag två kastruller som skulle behöva sig en rejäl omgång med lite swinto...

Nu ska jag ner och hämta upp tvätten...

Kommentarer
Postat av: Fyrbarnsmamman

Jag är livrädd för svinto!! Gjorde rent spisen med det för ca 1 år sedan, fick in en bit i handen...och åkte på blodförgiftning!!! Var försiktig säger jag bara!

Kram

2009-07-11 @ 13:52:47
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Mimia

Fyrbarnsmamman: Jag är också rädd för Svinto, man skär sig alltid på något konstigt sätt... men nu har jag provat allt på mina kastruller, som ungarna har poppat popcorn i på ngt väldigt mysko sätt, efter som de har blivit så brända.

2009-07-11 @ 14:49:27

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0