Arbetsförmedlingen

2009-06-16 @ 09:02:27
Idag har jag en tid hos min handläggare på arbetsförmedlingen...

Fick ett brev...

Jag tror att jag kanske inte har följt min handlingsplan som jag borde ha gjort... men det är inte så lätt för NÅGON har slängt min mapp från AF och därmed också min lista på vilka datum jag skulle ha gjort vad. Har bla inte skickat in någon lista med sökta jobb...

Men...

... nu är det så att jag faktiskt inte ens har tänkt att lämna in någon eftersom jag inte gillar den stil de kör. Enligt dem ska man lämna in en lista på sökta jobb för att inte bli avstängd från sin ersättning. Jag har ju ändå inte fått någon ersättning från dem så varför ska jag lämna in en lista?! Om jag inte kan kräva att få pengar för de dagar jag har varit arbetslös så kan de inte kräva att få in några listor på sökta jobb...

Dumt kanske men så tycker jag!


(Inte nog med att akassan och AF ger olika info, de gör inte vad de ska göra heller... sist jag pratade med akassan fick jag skäll för att jag inte av och påanmält mig ordentligt... vilket man gör genom besök på AF, jag har besökt dem och både av och påanmält mig men de har inte kontaktat akassan som de ska....)

Kommentarer
Postat av: only me

arbetsförmedlingen verkar vara lagom roliga :S

2009-06-16 @ 11:09:57
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0