Det är konstigt men...

2009-06-15 @ 10:12:41
... ibland kan småsaker göra en mamma så stolt!

Som igår...  jag och Prinsessan gick ut ganska så sent för att köpa bröd... jag kände nämligen som så att jag inte hade någon ork för att baka. När vi var halvvägs till affären ringer Prinsen och säger att han och Divan är på Willys så vi går dit istället för till Ica som vi hade tänkt från början.

Prinsen var med som chaufför till Divan och hennes sambo när de storhandlade...  och det var detta som fick mig att känna mig så stolt... flickorna hade nästan fyllt en stor kundvagn med en massa nyttig mat (fanns säkert en del onyttigt också)... det var så kul att se att de faktiskt planerar sina inköp och att det var riktig och bra mat! Extra glad blev jag över att se att det inte var en massa färdig mat utan mest råvaror...
Hörde hur de diskuterade om de skulle köpa färdiga köttbullar eller göra egna... de valde att göra egna!

Förutom kundvagnen hade de varsin egen privat korg också... de lägger ihop en summa pengar var som de handlar alla basvaror för... sen betalar var och en för det varje person vill ha extra... som tex Divan... hon köper laktosfria mejerivaror och annat som hon gillar som inte sambotjejen använder sig av.

Man blir så sentimental när man märker att barnen börjar bli stora och att de inte längre är i behov utav någon mamma eller pappa...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0