Jättelokor...

2009-06-05 @ 09:30:33
...ståtliga men farliga!

Jättelokor är en stor växt med en växtsaft som är giftig och kan ge brännskador. Den är populär att ta med sig hem och torka, men det innebär att den sprids.

En jättebjörnloka som sticker ut genom bakluckan sprider fröer och kan ge tusentals nya giftiga plantor / texten hämtad från Vägverket

   
     (bilden lånad från Evas Svammel)

Jag satt och smålog lite när jag läste detta hos vägverket...

När jag var ung och precis hade börjat att jobba, så samåkte jag varje dag med mammas väninna till jobbet... (hon var äldre än mamma, men inte lika försoffad) ... det var kul att umgås med henne, hon gjorde alltid en massa tokiga saker!

Hon hade en fin automatväxlad merca (hon tog körkort sent och hade aldrig klarat av manuell växel) som vi svävade fram i... musiken var alltid på på hög volym och där satt vi och sjöng för fulla muggar!

Denna kvinna hatade Björnlokor... hon sa alltid att de fick henne att rysa. På väg in till stan så växte det på ett ställe en hel klunga med stora gigantiska lokor... hon brukade sakta in bilen där och stirra på lokorna.

Hon sa att de var farliga, att de så småningom skulle ta över världen (det hade hon läst någonstans)... att de var det värsta ogräs som fanns!

Så passa er noga när ni är ute och går vid vägkanten...  kanske kommer det plötsligt en jätte björnloka och attackerar!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0