Kunde inte låte bli...

2009-06-15 @ 09:40:01

... att prova på lite glasmålning sent i går kväll!

Jag måste ju i alla fall testa lite och se om färgerna var lätthanterliga... eftersom jag ju tänkt att barnen skulle använda dem.

Det är ju hur kul som helst! Jag måste bara köpa fler penslar... annars lär de slåss om dem.

Det är inte helt lätt om man som jag inte blir nöjd med resultatet i första hand... tror att det kräver lite övning om man ska bli helt nöjd. Och att man vet innan hur man vill ha det...

Jag målade på en gammal glasflaska jag hade stående i ett köksskåp... nu är den fylld av olika slags blommor!

Nu ska jag bara inhandla ett par saker till och så glas förstås...det var lite det jag hade i åtanke när jag skrev att jag ville till en secondhand butik... där kan man ju ofta hitta en massa fina glas, flaskor, skålar och burkar till en billig peng.

Tokig som jag är så har jag redan en del julpyssel i tankarna... men det får jag väl lägga på hyllan ett tag. Hihi... begreppet lägga på hyllan har fått en ny innebörd för mig då vi använder termen på jobbet... vi lägger ofta transporter från Landvetter på hyllan.


Nu ska här ätas frukost ute på en het balkong...


Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

Oj, ser att du också har gjort om designen...Jag blir nog tvungen att göra om min igen för ena sidomenyn har försvunnit...

2009-06-15 @ 09:43:01
URL: http://supermum.blogg.se/
Postat av: only me

duktigt pysslig du är...

önskar jag hade mer fantasi och att jag var mer händig men men...



idag ska jag o yngste sonen gå till second hand... han vill ha inlines o de brukar ha det där så se om det finns några i rätt storlek men sån tur har man väl inte hehe...

och visst de e ju ganska billiga där men mest fynd kan man ju göra på loppisar under sommaren.

2009-06-15 @ 10:52:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0