Miniutflykt i stan...

2009-06-11 @ 11:39:22

Om man som oss brukar stanna i stadsmiljö över sommaren så finns det ändå en del kul saker man kan göra... som känns lite semesteraktiga! En av dem är att ta en tur med Älvsnabben.

    

Vi åker minst en tur om året... ungarna tycker att det är jättekul! Vi köper med oss varsin stor glass och så går vi upp och sitter på bänkarna som finns på taket. Resan tar ca en timma fram och tillbaka från lilla Bommen...

Vi har även picnicat där uppe på taket med medhavd fika... går alldeles utmärkt bara man städar upp efter sig!
Det är så skönt att sitta där och känna vinden i håret... och att se olika delar av stan och Hisingen glida förbi på håll.
Underbart! Det är verkligen en vacker stad vi nästan bor i!

Är det lite dåligt väder eller om det blåser för kallt så sitter man inne... men då blir det förstås ingen glass eller fika!

Ungarna älskar att stå längst bak på båten och se hur vattnet och skummet gör ett spår efter båten. Den här turen är något som jag har gjort med alla barnen sen de var små...

Inte så dyrt heller eftersom man åker vidare på biljetten man redan har på kollektivtrafiken om man som vi kommer till stan med buss eller tåg.

Ta en tur!


Kommentarer
Postat av: only me

ja oftast har man en hel del att göra i närområdet, det är lätt att bli hemmablind.

låter som en mysig lagom tur =)

2009-06-11 @ 12:55:27
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: vilsen

låter skönt...

Hälsning!

2009-06-11 @ 16:22:18
Postat av: nela

köpr jordubbar då! jag ska se till att du får halva priset. tro fan det! eller 2 för en som på skopunkten, hahah!

hoppas allt e bra med sig supermom! kram

2009-06-11 @ 23:04:37
URL: http://vrionela.blogg.se/
Postat av: Carma

O jäklar är de första jag tänker när jag läser din beskrivning av dig själv i högerspalten =)

8 barn, hur hinner man blogga då?

Ha en härlig fredag!



2009-06-11 @ 23:56:28
URL: http://carma80.blogg.se/
Postat av: Soulsister

Låter underbart! När jag var liten hade vi färjor till Dragör och Köpenhamn som vi ofta turade, sen bron kom försvann dessa. Sååå synd!

2009-06-12 @ 05:50:26
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Lotta

Det är sån´t jag saknar i den här hålan.

Här finns ju ingenting.

Nada!

Zipp!

Såklart ni ska passa på att använda såna smultronställen p nära håll.

Kramen

2009-06-12 @ 06:43:13
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Mimia

Carma: Tänk på att fyra av barnen är nästan vuxna, och inte här hela tiden. En har flyttat hemifrån, en praktiskt taget bor hos sin pojkvän och de andra två bor hos sin pappa och kommer bara hit när de har lust... Har man dessutom inget heltidsjobb och inte är någon tv tittare så har man tid att blogga!



2009-06-12 @ 08:07:17
Postat av: iá

Jasså, du bor i mina "Områden" ser jag... ;-)

2009-06-12 @ 16:36:03

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0