Snart bryter helvetet loss...

2009-06-16 @ 19:28:38
Sitter här och väntar på att Prinsen ska komma med lill Fan, som han precis har varit och hämtat uppe vid sjön.

Kan bara säga... stackars lill Fan... pappan är sååååååå arg och han har gått runt här och tränat in värsta utskällningen.

Lill Fan gick ut för att leka... han får bara lov att vara här utanför huset vilket han också var till en början. Sen försvann han, när jag frågade Prinsessan och hennes kompis om var han var så trodde de att han gått till bäcken som ligger en bort... tillsammans med de killar han inte får lov att vara med...

När jag frågade Prinsessan varför hon inte kom in och berättade det med en gång då ... så bara "tonårsviftade" hon på kalufsen och sa att hon inte hade tänkt på det.

Jag gav mig ut för att leta... för han får inte lov att gå till bäcken heller, den är ganska så stor och djup och den rinner med en väldig fart.
Jag letade överallt... på alla ställen där han kunde tänkas vara, men ingen lill Fan. Ringde till Prinsen som var på väg hit och han åkte upp till dammen... men där var de inte heller.

Jag tog en titt inne på köpcentret... men inte heller där fanns det några ungar. När jag ändå var därinne köpte jag mer vattenmelon... det ska vi fika med Prinsen sen.

När jag var på väg hem mötte jag Prinsessans klasskamrat och hans lillasyster, som berättade att de sett lill Fan och hans kompisar gå med fiskspön ner mot centrum. Jaha... då har de antingen gått till ån eller för att ta bussen till sjön, tänkte jag.

Försökte ringa maken men hans telefon stängde av sig... provade att ringa till lill Fans telefon för jag trodde att den låg hemma.

Gissa vem som svarade? Jo lill Fan förstås. Jag frågade var han var... "Lite varstans runt omkring..." svarade han undvikande. Sluta spela teater sa den irriterade mamman... jag vet att du antingen är vid ån eller vid sjön...

Han blev alldeles tyst en stund... sen började han: " Ah men maaamma... vet du... " där avbröt jag honom och sa att han skulle stanna precis där han var för nu skulle storebror komma och hämta hem honom.

Han vet att han inte får vara med just de här killarna... han vet att han inte får gå till varken bäcken, ån eller sjön... men ändå så gör han det. Och så ljuger han om det när han kommer hem! Det räckte tydligen inte med det långa utegångsförbud han fick sist...

Han klarar helt enkelt inte av att säga nej till de där stora killarna... vet inte vad jag ska göra med honom. Funderar på att skicka iväg honom till min pappa eller min bror ett tag. För så här kan det inte fortsätta...

Det blir inte lättare för honom heller när pappa bara är bra på att skälla... istället för att engagera sig själv lite mer i sonens lek!

Kommentarer
Postat av: annsan_s

Varsegod! Jag älskar humor. Tänk om man fick göra om ansiktet som mormor..hahaha Om du vill kan vi följa varann via bloglovin, säg bara till !?



Ha en skön kväll..Kram

2009-06-16 @ 20:24:15
URL: http://annlouises.webblogg.se/
Postat av: Soulsister

Lätt att börja skälla när man egentligen är rädd.....jag hade nog fan också haft en rejäl utsällning på vänt om min son gjort så!



KRAM

2009-06-17 @ 13:30:44
URL: http://www.soulsistersdiary.com

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0