Vad är det med gamla tanter och bilbälten?

2009-06-05 @ 09:49:55
Igår såg jag en kvinna i 70-årsåldern hjälpa sina gamla föräldrar in i bilen...

Den gamla kvinnan satte sig i framsätet och mannen där bak... dottern sa till mamman att inte glömma att ta på sig bilbältet. Den gamla tanten tog tag i bältet och drog det över magen och där var det stopp... hon satten inte fast det som man ska utan höll det kvar i handen...

Vips så dök det upp ett popup-minne där min egen mormor gör likadant!

Varje gång vi skulle åka någonstans så satte hon sig i bilen och tog bältet över magen och höll kvar det i handen...
hon förstod inte hur hon skulle sätta fast det... på den tiden var det ju lite svårare än vad det är nu!

Vi barn  fick alltid sträcka oss fram från baksätet och ta tag i bältet och sätta fast henne ordentligt! Det är ofta jag ser gamla tanter göra så här...

Och jag ler varje gång!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0