A-kassan fnys!

2009-05-12 @ 08:45:14

Jag har kommit fram till att jag inte gillar den regering vi har nu... vad är det för jävla regler de har bestämt för a-kassa osv?

Hur i helvete ska den lilla människan överleva?

Jag har vissa veckor bara arbetat 5 timmar för att hålla igång kunskaperna fram tills att det riktiga jobbandet börjar i juni... det är inte jag som bestämmer om de där 5 timmarna utan det är vad förvaltningen erbjuder för att man inte ska glömma systemet!

Då är det så att om jag jobbar de här 5 timmarna, så ryker a-kassan för hela veckan! A-kassan sa ... igår när jag ringde dem... att om man gjort slut på sina deltidsdagar, vilket jag har... så ska man tacka nej till jobb om det inte är till ens fördel ekonomiskt eller om det är mindre än 8 timmar!

Handläggaren på AF sa att man ska ALDRIG tacka nej till att jobba!

Oturligt nog så pratade jag ju med han på AF först, och han sa också att om ens deltidsdagar var slut så kunde man göra en deal med a-kassan för att ändå kunna få ut a-kassa, vilket inte heller stämde...

Just nu är jag så sur jag kan bli... hur fan får man en stor familj att överleva på 1000:- i en hel månad? Då är hyran betald men flera räkningar får jag strunta i och det vet i sjutton hur jag ska kunna köpa ett busskort för att jobba nästa månad...

Jag är puke-färdig!


Kommentarer
Postat av: Linda

suck jag förstår dig, systemet är ju helt sjukt! Intressant läsning för mig som inte är så jätteinsatt i ämnet.



Bokstäverna har jag köpt på ett ställe i närheten av Uppsala, vet ju inte riktigt var t du bor. De kostar iallafall bara 25 kr/styck så de är ett riktigt kap tycker jag. Här är deras webadress: http://fullero.nu/



Vem vet, det kanske kan skicka bokstäverna mot frakt..... en del butiker är ju snälla.



Ha en bra dag. Kram Linda

2009-05-12 @ 08:53:51
URL: http://www.sandmellantarna.blogspot.com/
Postat av: only me

löjliga regler... man tycker ju att det borde vara bättre att arbeta lite än inget...

usch låter inte osm en rolig månad :s

2009-05-12 @ 09:38:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Efwa drömmer om Provence

Det verkar ju inte klokt. De säger att man ska jobba och sen straffas man när man jobbar. Det värsta är ju att man är helt i klorna på dem och inte kan göra så mycket. Hoppas det löser sig för dig.

Svar på din fråga: Det känns inte så ensamt här faktiskt, jag har ju en massa att fixa och så hörs vi på telefon varje dag.

2009-05-12 @ 11:19:44
URL: http://maisonruebalzac.blogspot.com

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0