Hammarkullefestivalen...

2009-05-30 @ 21:11:31
... är en ständigt återkommande festlighet här i Göteborg! Och den äger alltså rum i förorten Hammarkullen. En vild och färgsprakande fest...

    

Festligheterna började igår och håller på till söndag eftermiddag. Det är karnevaltåg, dans, musik och sång. Marknadsstånd där man kan fynda både kläder, smycken och husgeråd... Matstånd där man kan prova på olika rätter från olika länder. Tivoli... populärt bland barnen!

Det är trångt, det luktar matos och svett, men kul är det...

Jag valde att inte gå dit i år då jag har en sån fruktansvärd värk i ryggen... klarar inte att gå många steg innan värken sätter in och just nu är den olidlig... hade behövt gå med kryckor i så fall och då är det inte lätt att jaga vilda ungar som försvinner i folkmängden...

Maken och lill Fan fick gå ensamma och jag och tjejerna stannade här hemma. Maken och släkten ska precis till att grilla efter att ha spenderat ett antal timmar på karnevalen. Tjejerna och jag ska precis få besök av Prinsen och hans kompis...

De kommer med lördagsgodis...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0