Kycklingsallad... men vart tog kycklingen vägen?

2009-05-08 @ 08:31:07
Igår åt vi ju vår nya favorit... den goda kycklingsalladen! Ta kort sa barnen... och det gjorde jag!

Men så hände något... vi glömde att ta sista korten på salladen... för vi hade så bråttom att äta upp den... så ni får hålla tillgodo med en gammal bild!

Vi börjar med babyspenat och cocktailtomater... jag brukar köpa cocktailtomater i plastlåda, men igår köpte jag lösvikt och de var mycket mycket godare... brukar faktiskt ha en sådan planta på balkongen, det blir nog en i år också!

    

Sen är det de svarta olivernas tur... det ska egentligen vara sådana med kärnor i, men jag hade inte det hemma igår!
Och så tar man lite färsk lök, två hela små lökar och även stjälkarna (kallar man det för blast även på lök?)

    

Sen är det dags för de soltorkade tomaterna... tomat på tomat tänkte jag första gången jag skulle göra salladen... men det är jättegott!

    

Dags för smaksättning... och den görs helt enkelt med salt, peppar, olivolja, balsamvinäger och vitlök. Salladen kan med fördel stå ett par timmar och dra med dressingen...

    

Kycklingfileerna bryner man först i pannan för att sedan steka klart dem i ugnen... blir jättebra om man kan göra kycklingen dagen innan eller tidigare på dagen... så att kycklingen hinner kallna, för det är så mycket lättare att skära den i fina skivor då...
När man haft i kycklingen så ska den också gärna hinna stå och suga åt sig utav dressingen... kycklingen blir urgod när den tar smak av balsamvinägern.

Det gick som sagt så fort på slutet... alla var hungriga och ville sluka salladen direkt... så vi glömde helt enkelt att fota! Det blev ingen kycklingbild...

Men här är en bild från förra gången vi gjorde salladen...

     

Som tillbehör blev det bröd och hemmagjord pommes... det är väl mest killarna som vill ha det för att bli mätta. Tjejerna är mer för bara salladen!

Kommentarer
Postat av: nela

bra tips! gott det ser ut! ska jag prova nån dag.

du är så jääävla grym på att blogga!

hur mår natta? hoppas de e bättre :/

2009-05-08 @ 12:21:20
URL: http://vrionela.blogg.se/
Postat av: nathali

MUMS vad gott det är... vill ha igen:) saknar dig!

2009-05-09 @ 00:01:28

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0