Netbooks populärt!

2009-05-26 @ 13:39:42

Netbooks har tagit en stor kaka av den bärbara marknaden och står nu för hela 20 % av alla sålda enheter världen över. Förra året låg siffran på 3%...


En riktig hit alltså... eller beror det på den ekonomiska krisen och att konsumenterna blivit mer medvetna om sin budget och sina behov?


"Nätböckerna" har ju ett lite lägre pris än de vanliga laptoparna... och ofta så säljs de i kombination med ett erbjudande om mobilt bredband... vilket säkert är attraktivt!

Utbudet har ju också blivit klart större...


Dell har tex kommit ut med en ny netbook nu som riktar sig främst mot barn eller rättare sagt skolungdomar. Den finns i olika färger och har ett gummihölje... perfekt då det inte gör något om man råkar att spilla på den...


Jag gillar "nätböckerna" då de ser så små och puttesnuttiga ut... skulle vilja köpa en till varje unge, men det går ju inte!
Det bästa med dem är att de inte tar så stor plats...

Men de kanske är en fälla också... för är man redan "datagalen" så lär man ju bli det ännu mer... speciellt om man har mobilt bredband och kan ta med sig datorn överallt!

Jag själv är sugen på att köpa den här...

    
Den är så söt... men om den är bra det vet jag inte! Den är dyr för att vara en netbook... har inte särskilt stor hårddisk...
Tror det är mycket så att man betalar för designen... den lär dessutom också bara finnas i ett visst antal upplagor.

Jag blir så där vill ha.... vill HA... VILL HA... när jag ser den!

   




(Obs! Har inte läst en enda bra recension om den här datorn! Tangenterna suger tydligen åt sig fett och blir fula snabbt, batterit tar slut snabbt... någon skrev att den endast duger till att maila och kolla läget på internet. Kvinnor dras tydligen till utseendet på den... det är allt!)





Kommentarer
Postat av: Monica

Hej !!!!!!!

Ja,den hàr var vàl làcker , som bara den......!!!!

Jag tror att kvinnor dras till utseendet pè dessa saker ......och killarna till funktionen......

Tack fòr dina ord , hos mig.....Himmel.....vilka komplimanger !!!!!!!

tack,tack,ska du ha........

Ha en trevlig tisdag,

Kram,

Monica

2009-05-26 @ 16:43:04
URL: http://oliverochromantik.blogspot.com
Postat av: Fyrbarnsmamman

Men snygg är den!!

Kram T

2009-05-26 @ 18:52:31
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: only me

ja den e helt klar fin att titta på... jag har så smått börja leta efter en ny mobil till mig för min e nog på slutet av sitt liv hehe. och det första jag kollar på är hur den ser ut sen hur bra den är hehe.



jag o äldste dottern vill oxå väldigt grärna ha varsin sån liten... så vi kan sitta lite överallt med våra datorer samtidigt o ändå umgås thihi.

2009-05-27 @ 09:28:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0