Om bloggandet

2009-05-17 @ 10:42:57
Nu har jag... i väntan på att brödet skulle jäsa klart och bakas... suttit här och kikat runt bland en massa bloggar.

Jag håller inte med min dotter om att folk som bloggar inte har något liv...

Jag hittar de mest fantastiska bloggar, som är skrivna av folk som verkligen verkar ha fullt upp i livet. Jag tror inte att bloggande försoffar folk... jag tror mer att bloggandet är det moderna sättet att uttrycka sin kreativitet på.

Folk  fotograferar, designar, ritar... inreder och ja kreativiteten tar aldrig slut!

Det verkar dock inte vara så himla mycket män som bloggar... bloggar de så är handlar det mest om fotboll, politik eller vardagslivet! Är det för att det har räknats som mer kvinnligt ...att tex skriva dagbok?

De lite äldre kvinnorna bloggar mest om barn, inredning och mat... de yngre om mode "dagens outfit" och till en viss del inredning!

Foto har blivit så mycket enklare tack vare data och digitalkameror... jag tror att folk fotar som aldrig förr. Jag älskar min billiga lilla skitkamera... bara för att jag kan ta hur mycket bilder jag vill utan att "filmen" tar slut! Är man inte nöjd är det bara att fortsätta att ta kort tills man blir nöjd... eller så laddar man bara upp bilden på datorn och redigerar den i något bildprogram. Fantastiskt!

Jag är imponerad av hur man kan trolla med designen på bloggen om man kan lite html, ungdomarna är helt fantastiska på detta...

Jag tror dessutom att det för oss lite äldre är väldigt viktigt att vi försöker hänga med i datavärlden... ett bra sätt är  att blogga... hänger man inte med i utvecklingen har man inte en chans om man skulle behöva söka nytt jobb senare. Data och internet är så himla stort...

Enligt "trendskaparna" var det  ute med blogging redan för över två år sen... men folk fortsätter att blogga och som grannflickan säger..." Alla bloggar ju... jag måste också starta en blogg!"

Folk ... tror jag...gillar nog att blogga för... att det är avstressande på något sett, man sysslar med något som handlar om en själv, lite terapi... man är kreativ, man får uppmärksamhet, man kan göra det från vilken plats man vill... lättillgängligt!
Kostar inte så förfärligt mycket! Bloggandet tillhör helt klart kategorin... HOBBY!

Nu blir det macka med nybakat bröd...


Kommentarer
Postat av: Fyrbarnsmamman

Håller med dig fullständigt på alla punkter!

Kram T

2009-05-17 @ 20:36:36
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Mirka

Hej! Vilken mysig blogg du har:-)

Jag håller med dig om allt ang bloggande! Har själv bloggat sen jan-09 och älskar det! Har aldrig förr gillat att skriva dagbok elller liknande men det här med bloggandet är som en "fristad" för mig!En egen liten oas där tankarna får sväva fritt ett tag, i mitt smått kaotiska liv:-)

2009-05-18 @ 08:12:29
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: sivan

Tänkvärt och lättförståeligt inlägg. Länkar till detta i dag =)

2009-05-18 @ 13:05:32
URL: http://jagsiv.bloggagratis.se

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0