Skulle man inte kunna ha en ...

2009-05-11 @ 14:02:41

... höna på balkongen i en lagom stor bur?! Jag menar hur stort utrymme har en värphöna hos exempelvis Kronägg till sitt förfogande?

Hos mig skulle hon i alla fall få ett enkelrum... och 24-timmars roomservice! Sen skulle ungarna kunna gå ut och rasta henne...

Walla... jag lovar och svär på min mamma, vi stör ju redan grannarna... så vad skulle kacklandet från en höna spela för roll.

Tänk er... färska ägg till frukost! Jag kommer på att jag vill baka en sockerkaka, men har inga ägg hemma... då smyger man bara ut på balkongen och plockar in ett par alldeles färska... skitbra!

Och apropå skit... är inte hönsskit jättebra att gödsla med?! Vilken blomsterprakt jag skulle ha på balkongen...

En liten höna, en liten höna... sen när hon inte orkar värpa längre så kokar vi soppa på'na!


Kommentarer
Postat av: jessica

hej!tack för din fina hälsning hos mig,det var jättegulligt av dig..

Du ser att du lagt in en video hur gör man??Blir galen klarar inte av det.

Kram på dig:-)

2009-05-11 @ 20:34:31
URL: http://familjenkidz.blogg.se/?mp=09212816
Postat av: only me

jo prova du med det... man får ju ha hönor i en villa så kan man väl få ha en på en balkong...

bättre än en häst tex iaf...

själv hoppar jag hönor... får lite av min pappas hönor ibland istället =)

2009-05-12 @ 09:41:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0