Storhandling

2009-05-01 @ 14:40:40

Idag har vi storhandlat... eller ja... storhandla och storhandla... hur mycket kan man handla när man inte har någon bil att forsla hem varorna i. Vi handlar helt enkelt det vi får plats att lassa under vagnen och det vi orkar bära i påsar.

Vi får nog gå en gång till om det ska räcka hela månaden...

Jag älskar att köpa storförpackningar... jag brukar köpa en påse med 3kg skruvmakaroner, 3kg spaghetti, 2 stycken 10 kgs säckar med potatis och så 9 kg basmatiris. Sen blir det förstås storförpackningar med köttfärs och grytbitar  också! Och så 5 kgs påsar med mjöl...

Jag undrar hur andra med många barn handlar... om de också köper storförpackningar?


Kommentarer
Postat av: Foki

Svar: Tack så jättemycket för den fina kommentaren!^^ Jag uppskattar det verkligen :) och glad blir jag :D



// Ha det bäst! =)

2009-05-01 @ 16:29:39
URL: http://foki.blogg.se/
Postat av: only me

jo jag vet hur det är att försöka storhandla med vagn :P mycket slit kan amn säga... jag har en rätt dålig vagn och är rädd att den snsart kommer att gå sönder då blir det inte såå roligt direkt...

jo jag försöker oxå köpa storpack av det som det går mycket av om det lönar sig att köpa storpack. men här är det inte alltid det gör det... fast tvättmedel, mjöl köper jag i stora paket... potatis finns bara 5kg påsar så får bli såna... eller när det e erbjudande om att köpa flera billigare så blir det sånt oxå. försöker åka in till helsingborg när jag kan elelr passar på när jag är där inne o köper på mig arabiska tunnbröd o frukt o grönt som e mkt billigare där än i denna hålan...

2009-05-02 @ 12:17:12
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0