Bränd kyckling... ett tecken på att...

2009-11-05 @ 12:19:24
... kärringen börjar bli gammal!

Igår skulle vi äta lite senare än vanligt... Prinsen skulle komma hit och på vägen skulle han hämta upp Värstinnan och en borrmaskin hos pappan. Jag tänkte att vi äntligen skulle få upp hallspegeln på väggen!

Jag gjorde potatisgratäng med heta kycklingbitar till... stoppade in allt i ugnen och gick och la mig en stund på sängen för att räta ut ryggen... barnen satt i soffan och tittade på barnprogram.

Ett tu tre så hade jag slocknat i sängen... och jag sov ganska så länge och ingen av barnen väckte mig. När jag sedan vaknade av att telefonen ringde så hade jag bränt kycklingbitarna i ugnen ganska så illa.

Det gick fortfarande att äta dem... men de var då rakt inte den kulinariska upplevelse jag hade tänkt dem att vara.

Potatisgratängen hade dock klarat sig bra och var dundergod som kompensation...

Efter maten blandade mamman ihop smet till en blåbärskaka... använde de sista utav bären jag plockade hos mamma och pappa på landet.

Jag brände inte kakan... men jag glömde att ha i bakpulver... så det blev en ganska platt och seg kaka!

Jag börjar alltså att bli riktigt riktigt gammal...

Kommentarer
Postat av: Therese

Ah nej inte gammal, bara trött. Då blir allt fel! Jag var också övertrött igår och lyckades dra igång ett gräl på kvällen som handlade om att Marcus inte lät mig diska utan gjorde det själv. skrattar Vilken annan tjej som helst skulle blivit skitglad men jag tyckte han var taskig (?) Hahaha.

2009-11-05 @ 15:26:12
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: vilsen

Antar att du måste vila. VILA. Och vila igen. Du är trött, och har ont...hur orkar du med allt!?

Varma kramar från mig...<3

2009-11-05 @ 22:40:23
URL: http://vilsen-vilsen.blogspot.com/
Postat av: only me

jag tror inte att du e för gammal =)



snarare tror jag att du har väldigt fullt upp vilket lätt sätter sig på minnet...

men det e ju lätt att säga att du ska ta det lugnare men svårare att göra...

2009-11-06 @ 18:13:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0