Det är något speciellt med...

2009-11-08 @ 10:40:37
... söndagar! Jag gillar dem...

Helst söndagsmorgnar... idag var det helt stilla och tyst hemma när jag gick upp och gjorde mig i ordning...inte ett ljud. Jag lyckades att smyga så bra att inte ens lille Bror vaknade...

Tystnaden är som ljuv musik i mina öron. På väg till bussen var det bara mina klackar, bäckens brus och ett par bilar på motorvägen som hördes... annars var det helt stilla och tyst!

På bussen lyssnade jag på Mannheimer där hon pratade på och tyckte att det var förfärligt att man inte kan hyra EN dvdfilm en hel vecka... man är alltid tvungen att hyra 3 för att få ha dem i en vecka. Vilka bekymmer hon har! Inte ens om man var villig att betala extra eller lägga en deposition på 1000 kronor fick man lov att hyra bara en film i en vecka...

Stackars henne!

Upptäckte alldeles nyss att jag glömt att ringa och väcka lill Fan i tid för dansen...  han missade den förra helgen också! Tråkigt för om två veckor har de show...

Nu ska jag smyga ut och ta mig en cappucino...

Idag är det farsdag och imorgon fyller maken år! Det året Prinsessan föddes inträffade farsdag på makens födelsedag, plus att jag var beräknad till samma datum... kunde ha blivit en riktig TUR-dag för honom... men så blev det inte för Prinsessan valde att bli ganska rejält så försenad.

Så snart fyller båda mina små Prinsessor år...


Kommentarer
Postat av: Soulsister

Håller med, det när något visst med söndagar :)

Själv jobbar jag men har hunnit med att hjälpa sonen gratta maken ändå. Ha en finfin dag

kram

2009-11-08 @ 13:45:49
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Therese

Phuh tack för påminnelsen!! Jag hade nästan glömt bort att det var idag det var fars dag! Vi firade Marcus födelsedag lite i efterskott. Jag hade nämligen inte lyckats få tag på en tårta i Tisdags, utan slängde bara ihop en kladdkaka och jag hade lovat honom en "riktig" tårta. Var fruktansvärt trött i Tisdags och hade inte kraft till att leta upp ett bageri eller ens ett ica. :) Tårtan var fantastiskt god. Tro mig, sedan vi fick den i fredags har vi ätit tårta så att det sprutat ur öronen på oss. Så går det när minsta tårtan är anpassad för tolv personer :)

Kram

2009-11-08 @ 13:58:18
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Singelpappans

Söndagar är också min favoritdag. Gillar mest lugnet och stillheten som det brukar vara hos oss på förmiddagen.

Lycka till med alla födelsedagar...



Kram

Postat av: pelle

Nä men tack så mycket! Alltid trevligt att man kan roa folk med de tankar som slår en kraschboombang från klar himmel. ;)

2009-11-08 @ 16:27:15
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Marie

Söndagar är de bästa dagarna som finns, det tycker jag också!

2009-11-08 @ 19:04:04
URL: http://mariesfinurligheter.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0