Idag har jag haft teckning...

2009-11-11 @ 15:14:45
Jag tillbringade en del av förmiddagen i lill Fans klassrum... hade lovat att jag skulle komma och vara med lite. Det var egentligen igår jag skulle ha gått dit... men då hade jag ju turen att få tvätta så mycket så jag flyttade skolbesöket till idag istället.

Jag kom dit precis lagom till lunchrasten, så jag var ute med barnen och lekte. Sen passade jag på att hämta läxböcker till Prinsessan som är hemma och är sjuk. Sen började då lektionerna igen...

Sista lektionen var det lärarpraktikanten som hade hand om ... då fick fröken och jag också vara elever. Praktikanten hade skrivit ner en liten historia och vi skulle måla en bild till det som hon läste upp. Hon berättade hur det såg ut... och vi skulle måla det hon sa. Det blev en hel samling med olika bilder som alla hade samma innehåll egentligen men som ändå blir olika då alla uppfattar saker på olika sätt.

Det var kul! Det var inte bara en vanlig teckningslektion, utan det handlade också om framför och bakom, nedanför, höstfärger, höger och vänster, perspektiv och till och med matte.

Lill Fan stannade kvar på fritids när jag gick hem... men nu kommer han när som helst!

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Det låter ju roligt :) När jag var med dottern fick jag spela pingis, jag slutade som tvåa iaf ;)

2009-11-11 @ 23:13:51
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: nika

Kan vi få se ditt konstverk?.....en liten bild här på bloggen?

Den där tecknings övningen är jätterolig att göra.



ha en bra dag

2009-11-12 @ 14:49:04
URL: http://simonslane.blogspot.com
Postat av: Soulsister

Låter mysigt! Jag var också i sonens skola för ett tag sen och var med när de hade livskunskap. Så kul att höra allas härliga kommentarer.

Kram

2009-11-12 @ 15:12:05
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Mimia

Nika: Jag lämnade tyvärr kvar mitt konstverk i skolan... :)

2009-11-12 @ 17:47:25

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0