Roligt värre...

2009-11-05 @ 12:01:44
... hade småbarnen vid köksbordet i morse då det vankades frukost!

Lille Bror ville ha räkost på smörgåsen. "Mamma jag vill ha assost (äsost)!

Lill Prinsessan tyckte detta var jätteroligt och skrattade så att hon höll på att kissa på sig...

Vad är det som är så roligt frågade jag... och fick svaret:

"Men mamma... hör du inte vad han säger... han säger ASS-OST! Och så skrattade hon igen... jag tittade frågande på henne... för jag visste ju att han sa "räkost".

"Mamma du är ju dum... ass betyder ju rumpa på engelska (fast hon använde ett annat föga smickrande ord)... hihi... han sitter och säger att han vill ha rump-ost på smörgåsen!"

Och så skrattade hon vidare...

Och så gick det till när den ej ännu fyllda 4-åringen gav mamman en lektion i engelska!

Hur nu den lilla damen har lärt sig detta...

Kommentarer
Postat av: Nathali

hahahah. Lillen dååå! så smart

2009-11-06 @ 09:36:20
URL: http://nathaalita.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0