Tigerblöjor

2009-11-10 @ 11:03:22
I våras lancerade ju Libero en limited edition collection med tigerblöjor... cool idé och snygga blöjor tänkte jag då och sen var det inte mer med det.

Jag köper varken Libero eller Pampers... varför slösa en massa extra pengar på "skitsaker" när tex Willys eget märke är av lika bra kvalité som de dyrare blöjorna.

Men... sist när jag skulle köpa blöjor till lille Bror så fanns det inga kvar utav de vanliga jag brukar köpa... tittade mig omkring och hittade ett paket med up & go blöjor som var designade som en jeansbyxa... lite coolt tyckte jag och bestämde mig för att köpa dem till lillen.

Sen när jag stod i kassan och filosoferade föll mina ögon plötsligt på en pall som stod i närheten... där stod en massa kartonger... såg en tiger och hajjade till... aha... tigerblöjor och man kunde köpa en kartong med två paket i till ett lite förmånligare pris.

Men tigerblöjorna var ju limited edition och skulle bara säljas under maj och juni efter vad jag hade hört! Kanske sålde de ut överblivna...

Jag la tillbaka jeansblöjorna och tog en kartong med tigerblöjor istället.

Lille Bror älskar sina tigerblöjor... ingen får röra dem! Han byter blöja på sig själv nuförtiden... "tejpen bak" sitter han och mumlar när han febrilt kämpar för att få in rätt fot i rätt hål. Han sitter ofta och betraktar blöjan en lång stund och tittar på tigermotivet. Det finns ett på framsidan och ett på baksidan av blöjan. I varje paket finns det fem olika blöjor. Framsida och baksida har olika motiv...





(bilderna har jag lånat från Yuko Shimizus hemsida)



Blöjorna är verkligen jättefina... tigermotiven ser lite ut som tatueringar.

Lille Bror har kommit till det stadie då han pendlar mellan att vara utan blöja och att ha blöja... han väljer själv!


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0