Nu är det snart alla hjärtans dag!

2010-02-08 @ 18:26:18
Jag brukar oftast hitta på något mysigt den dagen... god mat och någon jättegod efterätt, tårta eller bakelse.

Inte så mycket för att visa kärlek till just en person utan till hela familjen.

Tycker ju egentligen att alla hjärtans dag bara är ett kommersiellt jippo, men det kanske är just sådana jippon vi behöver i vår stressade värld.

Stunder då vi stannar till och tänker efter vilka som verkligen betyder något för oss och kanske gör något extra för dem. Finns det en dag för bara kärlek så är väl det bra...

Att bry sig om och visa kärlek är väl något man ska göra varje dag... men jag tror att det ofta blir undanskuffat för allt annat som måste göras. Stress hit och stress dit! Utpumpade människor som inte hinner bry sig om annat än vad som bara måste göras.

Måsten som vi skapat själva... sånt är vi bra på!

För min egen del så tycker jag att alla hjärtans dag är kul för att man får lov att flamsa till det... en massa hjärtan och mys! Det brukar alltid bli något hjärtformat...

Har inte planerat något direkt för årets alla hjärtans dag... men jag vet att jag i alla fall ska se den nya filmen Valentines day... där en massa kända skådespelare är med. Känner att jag bara måste se den då det är samma regissör som gjorde Pretty Woman... som ju är en av mina favoriter. Julia Roberts är med även i den här filmen!

Love, peace and understanding...very hippie... men vikiga ord!

Kommentarer
Postat av: only me

Hoppas att du kryar på dig!!



min mellandotter fyller år på alla hjärtans dag så mest firar vi henne men jag brukar även klippa ut stora hjärtan ett till varje barn som jag ritar lite dekorativt på. sen skriver ajg ett brev till vart o ett av barnen att jag älskar dem såklart men oxå vad som gör dem unika o underbara... gjort det flera år o barnen verkar uppskatta det även om mamam e lite töntig o alla barnen sparar faktiskt sina brev.

gratis men uppskattat =)

2010-02-08 @ 21:33:02

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0