Grönt är skönt!

2010-06-12 @ 22:21:16
Sitter här och önskar att jag hade ett stort och rejält kök, med en ordentlig matplats där hela familjen kunde få plats utan problem.

Men man får ta det man har och göra det bästa av det...

Vi har vita skåp, jag har målat väggen ljusgrå... när jag bytt ut kökbordet mot ett smalare och målat kökssoffan vit så kommer det nog att bli bra... vet inte om jag ska ha vita stolar eller svarta. Som accentfärg har jag grönt... lite åt det limegröna hållet.

Stolarna är ett dilemma just nu... har svårt att välja mellan... pinnstolar, "myran"stolar eller stolar i smide.

Här är ett par bilder på kök i ungefär samma färger...






Älskar den här bilden!

Vi har vitt kakel...hm... undrar om man kan ta keramikfärg och måla på kaklet så att det ser ut som mosaik?
Och bara måla ett par plattor här och där...

Ideerna som finns i mitt huvud är många men vart har lusten och orken tagit vägen?



Kommentarer
Postat av: Nina/habibty

Åh, vad fina köksbilder! Jag vill ha rubbet. Vårt kök är så fult och slitet men vi tänker försöka hitta en ny lägenhet till hösten så det är inte lönt att fixa. Men du verkar så himla pysslig. Kram från mig!

2010-06-13 @ 11:05:19
URL: http://habibtynina.blogspot.com/
Postat av: katarina

Så härlig färg på köket. Blev ju avis ju :-)

Ha en fortsatt trevligsöndag

2010-06-13 @ 20:38:29
URL: http://ina73.blogspot.com
Postat av: Monica

Hej !!

Tack snälla för din hälsning, blev så himla glad !!

Dessa bilder är ju helt suveräna !!

jag älskar köket längst upp, alltså första bilden, känns som "mitt" kök !!

Har man rätt färg, så kan man måla på kakel. Använd dig av rätt sorts tejp och dela in kaklet i olika rutor , så blir det nog jättefint !!

Orken har man ju inte på sommaren,även om man har ideerna....

Kram,Monica

2010-06-13 @ 22:00:26
URL: http://foodandinteriors.blogspot.com
Postat av: Soulsister

Önskar jag hade sinne för sådan inredning som du....tyvärr har jag INTE det :(



KRAM

2010-06-14 @ 07:50:24
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Nathali

Grymt kök, riktigt dröm kök!:D älskar dig o dina drömmar mamma. Du är värd att få alla dina drömmar till verklighet och du ska se att en dag kanske du får det !:)

2010-06-14 @ 10:27:49

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0