Jag sörjer...

2010-09-11 @ 16:26:51
... min balkong! Idag satt jag där ute och drack kaffe, det regnade men var mysigt ändå. Blev lite våt i ögat då jag satt där. Har inte gjort i ordning balkongen överhuvudtaget i år. Förra höstens ljungväxter står kvar... bordet som var nymålat, fint och vitt förra året ser nu smutsigt och trist ut.

Balkongen ser precis ut som jag känner mig... :(

De sista dagarna har jag även sörjt annat... barnens kusin, en ung kille på blott 20 år gick bort för ett par dagar sen, efter att ha varit med i en bilolycka. Tre personer inblandade... alla tre omkom!

Såna här saker får en att tänka på hur skört livet egentligen är... vad som helst kan hända när som helst!

När sånt här händer blir jag extra beskyddande , nästan överbeskyddande mot mina egna barn... förmanar dem att ta det försiktigt, att tänka på vad de gör.

När lille Bror var ett par månader gammal så ammade jag några vänners barn, då mamman i familjen var inlagd på sjukhus och fick alldeles för starka mediciner för att kunna amma... nu väntade mamman... äntligen barn igen, efter många misslyckade försök. Hon hade hunnit komma in i femte månaden... häromdagen, samma dag som kusinen omkom fick hon ett sent missfall.

Divans öga darrar och blinkar... då brukar det hända något... så nu väntar jag på att något mer dåligt ska hända, samtidigt som jag håller tummarna och ber att det inte ska göra det.

Även vädret är sorgligt idag!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0