Bäcken

2008-11-10 @ 13:49:25
I närheten av våra hus rinner det en bäck...

En bäck som man aldrig lade märke till förut... bäcken kommer uppifrån sjöarna och rinner ner till centrum av samhället sedan rinner den  under motorvägen och själva centrum i en kanal för att till slut rinna ut i ån...

Förut lät den aldrig... visste man inte om den så varken hörde eller såg man den! Men nu låter den... det porlar livligt i bäcken och efter regn så forsar  och brusar den, låter mer som en liten älv. När det har regnat riktigt mycket så dånar den och man hör den på långt avstånd.

Det brukade vara en ganska liten bäck, men den har blivit större och efter regn svämmar den nästan över...

Det brukar vara barn som är och leker i närheten av bäcken och även i den ibland... förut tänkte jag aldrig på det men nu tycker jag att det ser riktigt farligt ut med tanke på att den har blivit större och vattnet forsar snabbt och starkt.

Mina barn får i alla fall inte lov att vara där...

             

Bilderna är tagna när det inte har regnat...


Kommentarer
Postat av: nela

klart jag gör, alltid! :) söt du var som skrev till fia att hon skulle ta hand om mig :) blev skitglad. va fina bilder du har på bäcken! lycka till på utvecklingssamtal

2008-11-10 @ 15:00:37
URL: http://vrionela.blogg.se/
Postat av: Emma

godmorgon :)

Superfina bilder!

2008-11-11 @ 11:43:02
URL: http://luundbergs.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0