Jag visste det... bäcken är farlig!

2008-11-12 @ 14:07:36
I morse så önskade jag att jag hade haft kameran med mig! Idag BRUSADE/FORSADE det verkligen i bäcken och vattennivån hade stigit eller rättare sagt bäcken hade vidgat sig på bredden...

Jag böjde mig fram vid ett ställe för att se om det var djupt också och det var det! När jag stod där och böjde mig över ett staket för att se ner i vattnet, precis där det ska till att rinna ner i underjorden under motorvägen så såg jag att ett djur hade drunknat och fastnat i ett järngaller som sitter för rören som leder ner under marken.

Det såg ut som en hare på färgen men kan lika gärna har varit en katt, det gick inte att se... stackaras lilla djur! Kan ett djur dras med i den "lilla" bäckens strömmar så kan ju ett barn det också!

Förut tyckte jag bara att bäcken var vacker men nu börjar bli lite smått rädd för den! Den ligger så tillgängligt till... man riktigt dras dit... det är väl näcken som kallar!

Jag tänker på barnen som brukar leka där...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0