Mycket att stå i!

2008-11-28 @ 14:03:54
Idag är det stressigt! Måste städa, laga mat för imorgon och baka tårtor...

I morgon kommer hela tjocka släkten hit på tjej-kalas, vi firar tre tjejer på en gång... för smidighetens skull!

Jag hade tänkt bjuda på MEZE- en liten buffé med arabiska, turkiska och grekiska smårätter, för det vet jag att mina föräldrar inte har provat på... måste ju vidga deras vyer lite!

En del rätter får jag göra i morgon eftersom de passar bäst att göra samma dag, men en del kan jag göra redan idag som tex vinbladsdolmar, ost&spenat piroger och kefte (likt cevapcici). Och så klart tårtorna går ju att göra nästan helt klara!

Idag är det bara vi tjejer hemma, pojkarna är på vift... de är ute och klistrar affischer och reklam för en fest som maken ska sjunga på.

Nej nu ska jag skrida till verket...

Lill Prinsessan är överlycklig över sin nya dockvagn... en riktig liten mamma är hon!

Få se om jag sätter in en bild sen...


         

Kommentarer
Postat av: Fierza

Ååååååååååååååh jag vill också ha meze!!! Och vinblads-dolmar, och piroger och kefte ´!!! Snälla ge en goddy-bag till mig! Haha

2008-11-28 @ 14:57:02
URL: http://fierza.blogg.se/
Postat av: Fierza

ehmmmm de skulle stå doggy-bag.. hahahah

2008-11-28 @ 14:57:36
URL: http://fierza.blogg.se/
Postat av: nela

tack så mycket! =)



JAG VILL KOMMA! åhhhhhh. är så hungrig o sugen på din mat. jag frågade fia senast igår om hon någonsin smakat på din mat. vilket sammanträffande haha. hon berätta om muhammeds chips o cola oxå haha =)



hoppas ni får jättetrevligt. krama prinsessorna

2008-11-28 @ 17:38:50
URL: http://vrionela.blogg.se/
Postat av: Mimia

Hihi! Kom! Tror Fia käkade på balkongen med Natha i somras...

Jo du förut var det chips och cola för hela slanten, men nu får den stackarn nöja sig med popcorn och saft eller morötter med dip. Hälsosamt! Försöker få honom att sluta med saften också...

2008-11-28 @ 22:12:10
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: only me

hoppas ni fick en bra dag då =)

2008-11-29 @ 20:41:12

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0