Vart tog det vackra vädret vägen?

2009-04-15 @ 11:48:09

Det är ju varmt fortfarande men vart tog den söta lilla solen vägen... Ingen som vet?

Har börjat skissa lite på hur balkongen ska se ut iår. Färger, växter osv... 
Det är balkongrenovering på gång här hos oss och de har kommit en bit på väg nu, men det är fortfarande ett hus kvar tills de kommer till oss...

Det ser ut som att balkongen blir aningen större när de är klara, svårt att beskriva men de nya balkongerna ser i alla fall bättre ut än de som är nu.

Jag är så trött på parabolåbäket som står på balkongen, visserigen i ett hörne... men den stör mig! Förra året kamouflerade jag den lite... vi la stora vackra runda stenar runt foten på den för stadighetens skull och sen knödde jag in en kruka med växter bland stenarna och så satte vi dit en liten keramik sköldpadda...  Det såg ganska så bra ut!

Får se hur det blir i år...

Kryddväxter helt klart, lite smultron också... pelargoner ett måste, likaså hänglobelia (helst sådan man odlat själv) och ett gäng ätbara blommor ... sen får vi väl helt enkelt se vad som finns i blomsterbutiken.


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0