Kärlek-hat...likgiltighet!

2009-04-08 @ 15:54:37

Jag har funderat vidare på min fråga...

 Fick förslag på ensamhet... men det var inte det jag tänkte på i första hand, även om man också onekligen känner sig ganska så ensam om man inte har någon man håller kär.

Kan likgiltighet vara motsatsen till kärlek?

När man älskar någon är man uppfylld av känslor för den personen, likaså när man hatar... då känner man också något!
Kärlek och hat är nog mer nära varandra än vad man tror...

Men likgiltighet... det är ju något man känner bara när alla känslor är slut!



(Jag har dessutom väldigt svårt för att kunna hata någon... det är liksom inte min grej! Jag förstår inte hur man bär sig åt!)


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag tror inte det finns någon motsatt känsla till kärlek. Kärlek är ju allt på en gång så motsatsen borde ju vara absolut ingenting. Knappt ens likgiltighet utan bara tomhet.



Bra nu vet jag att du är den anonyma :)



Tänkte höra om du fortfarande vill fixa till min blogg lite? Den ser bedrövlig ut. Men bara om du vill och har tid, känn dig inte stressad!



Kramar om

2009-04-08 @ 17:20:05
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag gillar stilen på denna hemsidan http://www.katieprice.co.uk/, bakgrunden är snygg och headern med text med hjärtan över i, sen lite bilder på mig och hundarna kanske eller ngt... vad tror du?

2009-04-08 @ 19:37:32
Postat av: Therese

Ja det hade varit snyggt om det gick att göra så mitt foto kommer på sidan, kanske precis som på hennes med att det blir en slide av olika bilder...om det går. Annars bara en typ header med "En Prinsessas Dagbok" och under det kanske en liten beskrivning av bloggen och sen fotot på sidan. Sen måste man ju få in länkar till mina favoriter och ett arkiv.

Jag menar inte att det ska vara exakt som hennes, men gillade grundidén hur sidan ser ut sen kan man ju alltid pimpa till den lite själv. Det viktigaste är att jag tyckte om bakgrunderna att det är i 2 lager liksom och sen hur texten i headern ser ut. :) Sorry om förvirrat!

2009-04-08 @ 23:05:21
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Therese

Har mailat dig en idé typ som en skiss jag gjort lite snabbt i paint. Tror du det är möjligt?

Kram

2009-04-08 @ 23:23:26
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: only me

om det skule finnas nån motsats så tror jag oxå på likgiltighet... som du skriver är ju både hat o kärlek stora känslor...

jag har oxå svårt att hata... små ögonblick kan jag länna lite hat mot mina äldsta barns pappa för att han gjort barnen illa men inte ens det ahr fått mig att hata spec mycket. är ingen känsla som ligger mig nära.. å andra sidan blir jag sällan mkt arg heller...



hoppas du får en bättre natt inatt =)

2009-04-09 @ 14:22:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0