Söndag igen...

2009-04-05 @ 13:06:42
... och allt går så långsamt, jag har kommit på att jag inte gillar söndagar längre! De är tråkiga och jag stressar upp för mig för att komma i ordning för en ny vecka.

Söndagar är bara ett stort förberedande! Aldrig roliga!

Usch... städ väntar! Jag hinner inte städa klart på ett ställe förrän det är dags att börja om igen...

Ryggen pallar inte när jag städar... de sista dagarna har jag knappt kunnat gå till affären på grund utav värk, hela nätterna ligger jag sömnlös och vrider mig av smärta och undrar vad jag ska göra för att bli av med den. Har knaprat värktabletter så det visslar om det (och det gillar jag inte alls) men det hjälper inte heller!

En gammal utländsk dam föreslog i somras att jag skulle röka på för att bli av med smärtan... det skulle hjälpa! Eller så kan man ju prova att gå med en valnöt i fickan ett antal veckor, det sägs också hjälpa mot ryggont!

Idag har jag agerat frisör för Prinsessans kompis... hennes mamma har tjatat ett bra tag på mig nu om att jag ska klippa hennes döttrar. Jag har skjutit på det hela ganska länge nu genom att skylla på att jag inte har någon bra sax... men idag kom ungen med en sax i handen, så jag var helt enkelt tvungen.

Jag hatar att klippa hår... dels för att jag inte kan och dels för att jag hatar de små små hårstrån som lyckas hamna överallt även om man håller sig på ett ställe och är noga med att få dem i papperskorgen med en gång.
Mammans kompis är frissa och hon brukar klippa tjejerna, men nu har mamman fått för sig att jag klipper bättre... bara för att jag råkade klippa lite på luggen på den ena dottern för ett tag sen då jag klippte en av mina egna.

Du klipper min dotters hår bättre än frissan... ok tack för det men jag är fortfarande ingen frisör, idag hade flickan (hördes att det var mammans ord) en massa ideer om hur jag kunde klippa henne... det skulle vara bra om jag kunde göra så och så eller så...

Jag klippte henne så gott jag kunde och flickan blev nöjd...  i eftermiddag kommer jag som tack att få ett fat med nybakade kakor!

Alltid välkommet i detta kakmonsterhem...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0