Blir inte klok på...

2009-08-26 @ 09:55:58
... vad som blir bäst i vardagsrummet! Mörkt trä, ljust trä eller vitt...

De möbler jag har nu är i bok... ganska så lagom nyans, inte för mörkt och inte för ljust. Men allt känns så tråkigt, jag vill liksom ha en annan stil på möblerna.

Gillar mörkt trä men har en känsla av att det kommer att kännas för mörkt i rummet... och jag gillar vita möbler men jag vet att om jag har det hos mig själv så kommer jag inte att trivas (tror jag) eftersom jag har en känsla av att det kommer att kännas FÖR kallt. Älskar varma färger och träslag...

Sen undrar jag... ska man ha samma träslag på alla möbler i hela huset... killarna har svart och metall, tjejerna har vitt... jag själv har bara en svart smidessäng för tillfället...
Jag vill gärna ha samma träslag helt igenom... hm... vitt kanske inte är så himla dumt ändå...



Ekmöbler har ju varit ganska så populärt ett tag, men för mig känns det snyggt men lite dött...



Indiska möbler i lite mörkare träslag... det älskar jag... känns varmt men inte så elegant!



Vitt är snyggt, elegant och det känns rent! Men... kallt! Mina barn och vita möbler känns inte heller som någon hit tillsammans...

När jag skulle inreda mitt tonårsrum ( i ett helt nybyggt och fräscht hus) satsade jag på bara vita möbler... och jag älskade det då... men jag är ingen tonåring längre!

Jag vill ha en förändring... men gud vad obeslutsam jag är!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Svar: Tack så mycket för komplimangen :) Den värmer!



Oj, jag älskar vitt, men har svart just nu i vardagsrummet. Var har du hittat det sista bordet du visar?



2009-08-26 @ 10:14:04
URL: http://raspberrie.se
Postat av: only me

ler nu låter du nästan som mig :p

jag vill oxå göra om här hemma o mina tankar går lite som dina...

finns mkt jag kan tycka är snyggt på bild som tex helvitt men är itne så sugen på att ha det hemma. jag gillar amssor av färg o vill ha mkt tyger. jag är oxå väldigt förtjust i indiska möbler och skulle vilja ha det hemma. men har ett väldigt litet vardagsrum o kasnke blir det för mörkt.. emn å andra sidan gör det inte mig så mkt om det e lite mörkt i vardagsrummet för mig är det ett mysrum att kura i med värmeljus hehe.

o sen tänker jag lite som dig hur mkt måste det matcha i alla rummen...

vll gör aom lite i köket oxå men där villja ha lite ennan stil o mkt klarare färger.. o sen vill jag binda ihop det med hallen...

hmm mkt att tänka på ler



Lycka till med din planering ler

själv e jag väl så obeslutsam o rädd för att det ska bli fel så lär väl ta evigheter innan det händer nåt.. fast samtidigt har ajg fått lust att bli lite spontan o köra på första tanken...

hmm ja sen behövs ju lite pengar för att kunan göra det verkligt oxå :p

2009-08-26 @ 10:16:31
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0