Mina killar...

2009-08-27 @ 08:44:02


Lill Fan nyklippt och fin! Han är så glad att skolan har börjat igen... han är så ivrig att lära nya saker, igår fick han sin första engelskaläxa. Den klarade han galant! Engelska förresten... det brukar man väl inte börja med redan i tvåan?

Igår tog han med sig glaslyktan han målat till fröken... den var inslagen i silkepapper och han hade lagt små stenar och ett litet värmeljus som luktade gott i den. Hihi... han har väl sett hur mamma brukar göra! Fröken hade blivit glad, tänt ljuset och ställt det på sitt skrivbord.

Det var nog hans första kärleksförklaring till någon... han hade skrivit frökens namn på glaslyktan och det var både hjärtan och blommor på den.

Förra terminen hade vi ju en hel del problem med lill Fans uppförande i skolan...ett uppförande som jag tyckte eskalerade ju mer uppmärksamhet de gav honom. Jag trodde att de skulle börja om från början den här terminen och bara uppmärksamma hans uppförande om han fortsatte som innan. Men jag vet inte hur de tänker...

I tisdags kväll fick jag ett sms i från hans fröken, som visserligen var positivt... där hon skrev hur duktig han hade varit under dagen och hur bra det gått. Jättebra att hon skrev tycker jag men samtidigt så tycker jag på något sätt att det är tråkigt att hon redan från början utgår ifrån att han eventuellt skulle göra något bus och därmed vill informera mig om att det faktiskt gick bra!

Jag tycker det räcker med häxjakt nu och skulle uppskatta om de bara lät honom vara i fred...

Kommentarer
Postat av: ila

Vännen Du har en son som är mäkta intellektuell -han behöver utmaningar i skolan och få känna sig duktig- när uppförandet inte varit gott är jag övrtygad om att det är för att han kännt sig kränkt.

Kolla in läroplanen och se om de följer den/kramar ingela

2009-08-27 @ 22:05:42
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0