Godmorgon

2009-02-16 @ 09:53:05
Sitter här med en god varm kopp kaffe och värmer mina händer! Kinderna är fortfarande röda och iskalla efter morgonpromenaden till och från dagis.

Det var kallt men skönt ute! Efter att jag lämnat barnen gick jag en ny väg hem... jag brukar alltid gå samma enkla och snabba väg annars men har många gånger tänkt att ta den väg jag tog idag. Det var tur att jag inte hade vagnen och ungarna med mig, för själva promenaden började med en jättelång och brant backe... pust och stön... men väl uppe så hade man utsikt över hela bygden.

Och vips på bara några minuter så var man borta från förortens betonghus och hade hamnat i skog och villaområde...

Jag sitter ju på min balkong varje dag och tittar ut över detta område, men det är ju bara en bråkdel som man ser... stora villor, små villor, nya villor och gamla villor... en salig blandning! Men det ger området karaktär! Är det poppis med murar och staket och stora grindar nu? Var och varannat hus hade mur runt hela trädgården och stora pampiga järngrindar! Är det så mycket intrång och inbrottsförsök att de måste skydda sig så? Jag blev faktiskt ganska så förvånad. Har aldrig sett det förut!

Snön började sakta att falla när jag gick där... det ska tydligen bli en ganska kall vecka... jag tittade på väderprognosen igår och då skulle vi få ända ner till - 10 grader här och upp i norr skulle det bli hela -28 grader.
Kanske kan man hoppas på lite pulk-åkar-snö... mina barn har fortfarande inte fått åka pulka. Visst hade de kunnat få trängas med alla de andra barnen i den halvt bara pulkbacken i förra veckan... men jag ser inte det roliga i att åka pulka på bara lite puder som knappt ens täcker marken! Gräset blir ju helt förstört dessutom...

Nu ska jag tvätta...

(Har fortfarande inte hittat något att ta på mig idag! Och det är jag så sur över...)

Kommentarer
Postat av: only me

hoppas det gick bra på intervjun idag o at du hitta nåt att ta på dig trots allt...

2009-02-16 @ 18:43:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Anonym

Jo, då intervjun gick jättebra och det var riktigt trevligt faktiskt, men sen får man ju vänta och se hur det går.

2009-02-16 @ 19:40:37

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0