Plättar som mättar...

2009-02-10 @ 22:01:01
... det har jag stått i köket och gräddat halva kvällen!

Raviolin var ju ingen höjdare precis... det var ingen som blev direkt mätt eller som tyckte att det var mums. De stackars barnen åt sina portioner... det var ingen som bad om mer. Jag förstår dem...

De blev överlyckliga när de förstod att det skulle bli plättar till kvällsmat!

Divan är ute på vift, Värstinnan har åkt till pojkvännen... så det var bara jag och småbarnen hemma och så grannflickan förstås, hon ville också ha plättar.

Lite senare kom även grannflickans lillasyster ner och läste saga för barnen... då satt vi "stora" ute i kylan på balkongen!

Trots denna ädla insats från grannlillan så är det inte något utav barnen som sover ännu... de försöker övertala sin mor att de ska få sova på golvet i lill Fans rum...

Men idag är jag hård... så det är ett blankt nej!

Kommentarer
Postat av: Julia

ja visst är det sjukt? hahaha :)

2009-02-10 @ 23:57:59
URL: http://juliakrischel.blogg.se/
Postat av: Efwa

Kul att du hittade till min blogg. Visst är det konstigt att plättar både är mer mättande och mer omtyckt än ravioli. ;-)

Vad kul att se nån som har fler barn än jag. Jag har inte hittat hur gamla dina barn är. Mina är 13,18,19, 21 o 23.

/Efwa

2009-02-11 @ 08:53:53
URL: http://maisonruebalzac.blogspot.com
Postat av: Singelpappan

Det låter som att ni hade det ganska mysigt i alla fall, trots raviolin. ;-)



Gör också plättar ibland. Det är alltid lika populärt!



ha en skön dag i solen...


Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0