Äntligen fick jag beträda...

2009-07-27 @ 10:03:51
... ÖN! Som spökat i mina tankar i många år...

Nu förstår jag de känslor och tankar som så många i min närhet har ... angående ön. Ett verkligt paradis!

Vi tog båten "Granita" från Almön ut till ön och där på bryggan stod lill Fan, Grannpappan och minigrannen och väntade på oss.

Vi vandrade upp till stugan där mor i huset väntade på oss med "värsta" fikat...

Efter fikastunden gav vi oss iväg ut på lite sightseeing... där fanns en bastu alldeles nere vid havet, badplats med hopptorn, kiosk, restaurang, dansbana och minigolf. Inga bilar!

Helt enkelt ett semesterparadis för barn och vuxna...

Under tiden vi promenerade ön runt var barnen och fiskade krabbor med storebror och Minigrannen. Mor och far i huset gick sen hem för att förbereda maten...  jag och stora Grannflickan gick ner till badplatsen för att se hur det gick för ungarna.

När vi kom tillbaka till stugan var där full fart på grillen... där stod grillmästaren med sitt gipsade ben och vände köttbitar för full rulle. Mor i huset höll på med salladen...

Strax avnjöt vi en underbart god grillmiddag... med en himla god "mamma sås" som värdinnan blandat ihop.

TIden gick fort och det blev snabbt dags för att ta båten tillbaka till fastlandet och sedan bilen hem.

Ön var större än vad jag trott den vara, mycket lummigare och mer kuperad... nu förstår jag varför folk återvänder dit år efter år och varför ungarna älskar att vara där.

Nästa sommar satsar jag på att hyra en stuga där för jag gillade det något enormt...

Tack för allt kära grannar!


Kommentarer
Postat av: Monika

Vad underbart det lät.Då har du något att se fram emot:))

2009-07-27 @ 12:31:06
URL: http://systnjurar.blogspot.com/
Postat av: malin

Låter mysigt!



Kram Ma

2009-07-27 @ 12:38:12
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0