Minnen...

2009-05-12 @ 07:46:51

... har fortsatt min raid i klädkammaren idag!

Vilka massa saker man har samlat på sig... bland annat hittade jag en hel kartong med brev från min italienske prins. Det blev en trevlig och sentimental paus i röjandet...

Kartongen var jättefin... jag hade klistrat bilder från olika platser i Italien på hela kartongen... och innehållet... alla brev och foton skulle kunna bli en hel romantisk film.

Jag träffade en gång för längesen en italienare på tåget mellan Nice och Roma... vi började prata och det ledde till kärlek, romantik och en vänskap som sträcker sig till idag...

I lådan fanns inte bara vanliga brev, utan vi skrev hela små böcker till varandra... dagböcker som vi skrev i medans vi väntade på brev från varandra... sen när boken var fylld så skickade vi den också!

Min italienare och jag är själsfränder... men det hände saker i våra liv som fick oss att välja andra vägar! Men vi skriver fortfarande till varandra.Och en dag...

Min vän är idag en betydande person... livvakter, media och maffia är hans vardag! Kan vara praktiskt taget omöjligt att få tag på honom ibland... men på något sätt finner vi alltid tillbaka till varandra.

Jag fann även teckningar som barnen gjort när de var små... vad mycket man sparar som man sen glömmer bort! Hittade en tavla... den var till och med inramad, som jag målade när jag var 3 år... en tomte, som morfar ramat in! Och så hittade jag en väska... en torba, som min farmor vävt. Jag kommer i håg att jag hade en massa olika sådana väskor när jag var liten.

    

När vi skulle ut och valla fåren eller korna fick vi alltid en torba med oss... och i den hade farmor stoppat ner bröd, ost, tomat och vatten. Fåren passade vi ofta i närheten av en körsbärsträdgård och där hämtade vi dagens frukt... ibland lite för mycket! Hihi... än idag kan jag inte äta körsbär utan att må illa... bigaråer går bra men inte riktiga körsbär!

Vad det är kul att minnas ibland...


Kommentarer
Postat av: ía

Vad coolt med din italienare.. L



Minnen ja.. själv så har jag en röd sammetslåda som är fylld av brev som min sons pappa och jag skickade till varandra under en vinter när vi var ifrån varandra.



Unga och kära var vi.



Den lådan har jag gömt... i en låda som är oupplockad.. för att mannen i mitt liv inte ska hitta dem..

2009-05-12 @ 07:50:00
URL: http://iassida.blogspot.com/
Postat av: only me

*ler du e full av överraskningar du... alltid kul med positiva minnen...

2009-05-12 @ 09:39:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0