Tattoo

2009-11-04 @ 17:18:27

Idag har en av döttrarna bett mig att designa en tattoo till henne...

Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till den förfrågan... jag personligen har inga tatueringar och vet inte om jag skulle vilja ha någon heller, och skulle jag det så skulle den vara liten.

Dottern pratar om "hela ryggen" och det är något som jag verkligen motsätter mig. Ja men som en A4-sida då? kontrade hon med då.

Mitt svar blev: Ja kanske en halv, halv, halv A4-sida!

Jag tycker ju att om hon vill ha ett stort motiv så ska det ju vara ett riktigt motiv som en tatuerare ritar eller tar från sin mönstersamling... inte något som jag har suttit och pillat med!

Men hon VILL HA något som JAG har RITAT SPECIELLT FÖR HENNE! Något som bara hon har...

Jag vet inte gumman... jag får tänka ordentligt på det! Egentligen tycker jag ju att det räcker med tattoos för din del.


Kommentarer
Postat av: Tord

Ungdommar glömmer gärna att man blir äldre en dag och att en stor tatuering kan se för jäklig ut då.

Fick häromdagen ett skojmail angående det. Skicka mig en mailadress så skall du få den - om du vill ha.

2009-11-04 @ 17:33:48
URL: http://tordwarm.blogspot.com/
Postat av: Therese

Alla som säger att det kommer se konstigt ut när vi är gamla är inne på helt fel spår. När vi väl blivit gamla så kommer alla andra gamlingar vara tatuerade och det kommer snarare vara de otatuerade som sticker ut :)



Din flicka kommer garanterat att göra en tatuering oavsett om du designar den eller inte så passa på nu när du får ha ett finger med i spelet ;)



Och faktiskt är det så att större tatueringar är finare när man åldras och håller bättre, små tatueringar har en tendens att flyta ut och bli kladdiga :)



Kramar!

2009-11-04 @ 18:34:09
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Ingela

Förstår hur du tänker... Satt själv och undrade hur jag skulle reagera om sessan om några år kom hem och vill göra en tatuering. Inte lätt...



Men jag är säker på att du skulle göra en jättefin bild i alla fall! :)



KRAMAR!

2009-11-04 @ 18:39:33
URL: http://trebarnslandet.se
Postat av: only me

Är ju gulligt av henne att hon vill ha ett verk av dig på ryggen =)

min son skaffa ju sig ett eget tatueringsset. vilket jag inte var så imponerad av. jag menar lite utbildning först hade inte skadat. men han har tatuerat flera kompisar och sig själv (vilket jag inte heller blev impad av hehe) Och i smyg tatuera han in en liten uggla på äldsta dottern.

men alla ahr ju överlevt iaf. han har ju talag för att rita synd bara att han har svårt att engagera sig lite mer i saker.



och hade jag varit som dig hade jag nog försökt rita. är ju roligare för jag misstänker att hon kommer fylla ryggen iaf :p

2009-11-04 @ 19:40:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Mimia

Hihi! Jag skojade lite med henne och sa att jag skulle göra det om JAG fick TATUERA in den... ja visst sa hon bara då! Paff blev jag! :)

2009-11-04 @ 21:47:31
Postat av: Nathali

Hahaha !:) Maaaami! Älskar dig! Rita nu till mig, lyssna på dom :D

2009-11-05 @ 00:30:07
URL: http://nathaalita.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0