Den sliter i mig...

2009-09-02 @ 11:23:31

Vad är det som sliter i mig? Jo den känsla man har i kroppen när man är gravid...

Jag har ingen baby längre... han är ju stor nu...

Det har börjat att slita och suga i min livmoder... det är som att den viskar "vill ha en baby, vill ha en baby"... men den tiden är definitivt förbi.
Vad konstigt att det kan kännas så i kroppen... jag längtar efter babydoften, jag saknar det där när allt är litet... små små händer och fötter... leendena, stora ögon som plirar på en, gurgelljuden när babyn jollrar... ja allt!

Men det värsta är suget i magen... weee! Kan det vara för att min kropp mår så bra när jag är gravid... att all värk och stelhet försvinner? Är det därför kroppen längtar efter baby... den vet att den får vila från smärta då.

Jag själv, min hjärna längtar inte efter baby... möjligen efter barnbarn... men det finns det ju tid till senare!

Eller är det kanske bara en liten "sorgkänsla" för att Bebben har blivit lille Bror i stället... ?


Min stora buspojke nu...


... och för 2 år sen.

Prinsen är exakt lika gammal nu som jag var när jag fick honom... och... man trodde att man var vuxen! Jag tycker ju att han är ett barn fortfarande... vuxen men ändå inte tillräckligt!

Nej nu ska jag rycka upp mig och städa lite...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är stelheten värst på morgonen? Har du någon gång feber i samband med att smärtorna kommer? För mig är det precis likadant, smärtorna vandrar runt i kroppen och bosätter sig på olika ställen. Jag är aldrig heller helt smärtfri men i perioder är det kugnare och sen blossar det upp igen. Alvedon är som att sätta ett plåster på ett brutet ben, det funkar inte alls. Jag tycker du ska kräva att de utreder den bakomliggande orsaken. Se till att de kollar din snabbsänka och om den ligger högt så bevisar det att du har inflammationer i kroppen och då finns det alla skäl i världen att du ska utredas hos en reumatolog. Vi kvinnor ska inte acceptera halvdana svar utan vi har lika mycket rätt som alla andra att få ordentlig vård. Se på mig, gick i flera år med en massa skumma symtom och fick hela tiden höra att jag var frisk och sen visade det sig att jag har en allvarlig sjukdom. Nej jag tycker absolut du ska kontakta läkaren och be om en ordentlig utredning där de tar alla prover för reumatisk sjukdom!

Jag har använt naproxen ett tag nu och de är antiinflammatoriska och har en effekt på 12 timmar. Finns receptfritt på apoteket och man kan ta 2 tabletter 2 ggr om dagen och jag tycker de är riktigt bra. Kankse kan vara något för dig att testa om det är lång väntetid till doktorn? De är betydligt mer effektiva än alvedon iaf :) Kramar om

2009-09-02 @ 12:21:04
Postat av: Therese

Glömmer alltid fylla i mitt namn haha

2009-09-02 @ 12:21:36
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Soulsister

Förstår att det känns jobbigt, ibland hänger man liksom inte med...så är det i alla fall för mig här hemma...



kram

2009-09-02 @ 12:57:51
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Mona

For noen utrolig herlige barn du har!!! :) Du får krysse fingrene for barnebarn en gang i framtiden sånn at du får kose masse med babyer igjen!

Herlig blogg forresten.

2009-09-02 @ 15:00:56
URL: http://monar86.abcblogg.no
Postat av: Therese

Ok men då kan det ju vara dags att ta om proverna igen! Mycket hinner ju hända under den tiden och med reumatiska sjukdomar så kan det ibland ta många år innan de syns på proverna!

2009-09-02 @ 15:21:07
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0