Funderingar

2010-01-28 @ 15:25:20
Igår blev lill Fan slagen i skolan...

Det var en annan pojke som hoppade på honom, sparkade och slog honom. Pojken knäade honom i ansiktet och han började att blöda näsblod. Lill Fan låg ner på marken och blödde och pojken fortsatte att sparka på honom.

Visserligen är ju lill Fan själv en bråkstake... det vet ni ju efter alla gånger som jag berättat om hur vi blivit kallade till skolan på olika möten, både med lärare och rektor.

Men den här gången är det tyst från skolan! Ingen som ringer...

Jag skrev ett långt mail till lill Fans fröken igår... och berättade för henne om mina funderingar.

Varför bryr de sig inte nu? Varför var det ingen som ringde hem och berättade? Det är ju inte var dag som någon blir slagen så de blöder...

Jag vill att det ska vara rättvist... jag vill att de ska kalla pojkens föräldrar på möte, att pojken också ska få en tillsägelse om att man inte får göra så. Min unge har temperament och har svårt att klara av vissa saker som tex att förlora i spel och lek. Då blir han arg och sur och gör dumma saker...
Men annars är han en jättesnäll och gullig pojke. Varför ska han alltid utses till det svarta fåret?

Jag tycker ju att de måste visa lill Fan att vad andra gör också spelar roll... och att andra också blir tillrättavisade.

Att det inte bara är han som gör dumma saker och blir hackad på!

Eller?

Igår när han kom hem från skolan gick han direkt och la sig... han var trött sa han. Hans näsa var svullen och han hade ont i nacken.

Kommentarer
Postat av: En dansös dagbok

vi kanske borde flytta ihop? Haha!

Sambon gillade inte alls sängen..

Trist han är, men vi ska ha den ändå haha.

Ska nog "manipulera" in köpet =)

KRam

2010-01-28 @ 20:36:05
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: regnnatt

Kram! Hittar inga ord nu, men stå på din lille killes sida, du tänker rätt.

2010-01-29 @ 00:35:20
URL: http://regnnatt.blogspot.com/
Postat av: Therese

Håller med dansösen där, vi borde fan flytta ihop alla tre!!



Ang din son, så tycker jag verkligen att det ska anordnas ett möte, han måste ju så klart få bekräftat för sig att de regler han ska följa även gäller alla andra och att alla andra också får ta konsekvenserna av sina gärningar, att han har samma värde som alla andra! Det är beklagligt av skolan att sköta det på detta viset!!!! Du har helt rätt! Många kramar

2010-01-29 @ 02:25:24
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej, klart att det ska vara så rättvist det bara går! Jag försöker så gott jag kan på mitt jobb (gymnasieskola) att se alla elever och göra det så rättvist som det bara är möjligt. Framförallt för barn är det väldigt viktigt med rättvisa. Hoppas din lilla kille mår lite bättre idag. Kram från mig!

Postat av: Linn-Lay

Godmorgon :D kikade in och tänkte passa på att önska din en härlig fredag och trevlig helg :)

2010-01-29 @ 10:13:29
URL: http://linnlay.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jisses så hemskt. Om din son blir slagen så attans att det måste redas ut och ni måste informeras. Även fastän han är en bråkstake så förtjänar han inte att bli slagen!!!!!! Bra att du mailade.

Ps. Roligt att mina videos underhålla lille bror. Följer dej på lovin nu.

2010-01-29 @ 10:46:43
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0