Godaste mackan på länge...

2010-01-14 @ 20:13:28
... åt jag idag! Hemma hos Divan... när jag skulle hämta ungarna hos henne efter jobbet.

Då fick lilla mamsen sätta sig ner en stund och vila benen och få i sig lite gott thé och en supergod macka. Så mumsig!

Småbarnen var så rädda för hunden, de sprang hela tiden och gömde sig eller klättrade på mig för att komma undan... den vad de tror farliga hunden. Den stackars hunden är inte ett dugg farlig och egentligen inte ens intresserad av att gå efter dem heller...

Det var första besöket hos Divan i nya bostaden... tror att hon kommer att trivas där! Hennes sovrum var jättestort... om man jämför med det hon hade innan.

Lill Fan stannade kvar när vi gick... han sover där i natt... och vi andra får en tyst och lugn kväll hemma. Finemang!

Jag fick också smaka på en massa olika kinesiska torkade frukter, som skulle vara bra för olika saker. Speciellt en som var bra för magen gillade jag skarpt! Den var jättegod!

Hwa Mu hette den och finns i två varianter... röd och svart. Det var den svarta som jag gillade. Ska hjälpa vid uppsvälld mage och matsmältningsbesvär.

Gojibär däremot var inget goda... beska och röda... en varningstriangel ploppade upp i huvudet på mig... giftiga bär! Röda, sura/beska... i naturen en varningssignal!

Men när jag slår upp Gojibär och läser om dem så verkar de vara himla populära och jättebra. Det står till och med att smaken är söt och god. Pyttsan... i alla fall inte de som jag smakade på!

Men de är tydligen jättebra att äta... för det står att konsumtion av gojibär kan göra så att man...

  • Blir starkare och får mer energi
  • Blir mer motståndkraftig mot bakterier, svamp och virus
  • Ser yngre ut och känner sig yngre
  • Får bättre syn
  • Blir bättre i sängen
  • Sover bättre
  • Ökar sin produktion av vita och röda blodkroppar
  • Stressar mindre
  • Minskar sin oro
  • Får starkare hjärta
  • Sänker sitt blodtryck
  • Sänker sitt kolesterolvärde
  • Förbättrar sin blodcirkulation
  • De innehåller bland annat:

    Mycket hög andel antioxidanter, 10 ggr mer än blåbär, som räknas som en mycket god källa till antioxidanter.
    6 ggr mer betakaroten än i morötter – bästa medicinen för ögonen
    Med mera...

    Nu ska jag koppla av lite... tror jag! Eller titta runt bland bloggarna...


    Kommentarer
    Postat av: only me

    jag provade oxå äta gojjibär för inte alls längesen för att de ska vara så bra osv...

    men nej tack tyckte inte heller att de var goda.

    2010-01-15 @ 09:48:46
    URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

    Lätta ditt hjärta här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0