Kvalitet- och ensamtid

2010-07-20 @ 09:26:18
Hur mycket man än försöker ... så är det ibland svårt att få till egentid med varje barn... i alla fall när man har många!

Jag tycker inte att det spelar så stor roll vad man gör med barnet... det kan röra sig om något så enkels som att bara sitta tillsammans och prata en stund ostört till att man gör någon aktivitet tillsammans.

Mina stora barn har inte fått så mycket av just den där aktivitetstiden med mig under de senaste 10 åren... ja sen småbarnen började komma till världen!

De fick konkurens av en ny kull småsyskon och mamma hade plötsligt inte samma tid som innan...

Egentid för samtal och att umgås hemma går ju nästan alltid att ordna... men just det här med att kunna göra något utanför hemmet med de stora barnen är något som praktiskt taget aldrig händer förutom några shoppingturer då och då...

Så därför har jag bokat in kommande måndag med bara de stora barnen... då överger jag de små redan tidigt på morgonen och kommer inte hem igen förrän sent på kvällen.

Vi ska ha ett heldags äventyr! Ser verkligen fram emot det...


Kommentarer
Postat av: only me

Hoppas att ni får riktigt roligt! Vad ska ni hitta på? Eller hemlis kanske? Kram

2010-07-20 @ 14:17:11
Postat av: Soulsister

Låter superkul, vad hittade ni på?



Kram o trevlig helg

2010-07-23 @ 12:39:29
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Mimia

Soulsister: Dagen har inte passerat ännu då det är på måndag det hela skulle ske... men tydligen så har ungdomarna inte tid! Vi får ta det en annan gång... :(

2010-07-24 @ 08:34:07
Postat av: only me

vart ahr du tagit vägen??

eller du har bara fullt upp i sommar kanske???



kramar

2010-07-28 @ 12:43:52

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0