Ofta klagar folk när...

2010-07-14 @ 10:40:05
... det åker hela grupper med barn på de kommunala färdmedlen. Det är ofta äldre som klagar! Små tysta och snälla gamla tanter och farbröder som sitter med bistra miner och inte orkar höra barnens ljud...
Eller så är det trötta och stressade vuxna som otåligt vill komma hem efter en lång dag som gnäller. Idag är det min tur att gnälla!

I morse när jag skulle till jobbet... jag var stressad för jag hade försovit mig... så var halva bussen full med glada, tjattrande och kacklande pensionärsdamer i blandade åldrar från typ 75 och uppåt.

På bussen satt trötta människor som skulle till jobbet och så då dessa högljudda skrattande och kacklande damer... som att sitt mitt i en hönsgård!

Barn är impulsiva och förstår inte alltid när det passar sig att stoja eller inte... men damer i den här fashionabla åldern borde förstå när det är lämpligt att föra oväsen eller inte.

Så nu har jag gnällt färdigt!

Det var väl inte så mycket för att gnälla egentligen... jag bryr mig inte... folk får för mig låta och stoja hur mycket de vill. Men när jag satt där så kom jag plötsligt att tänka på  och jämföra med en skolklass... för det var ungefär samma ljudnivå och de ropade till varandra i bussen för de satt inte i samlad trupp. Jag insåg att det inte är så stor skillnad på en barngrupp och en pensionärsgrupp... de var glada, förväntansfulla (skulle väl på någon utflykt med pro), stojjiga och busiga. De hade ryggsäckar packade med extrakläder och matsäck... (man tjuvlyssnar ju lite när man sitter där)

Likheterna var många med en barngrupp..

Jag hoppas att de får en underbar dag!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0