Nu börjar det bli ...

2010-06-09 @ 23:25:44
... riktigt skralt i kassan!

Det märker man direkt här... för så fort det börjar bli tomt i skattkistan så sätter mamman igång att baka bröd istället för att köpa bröd...

Och det är det jag har gjort i kväll... bakat bröd och chokladmuffins som ungarna kan ha med som fika på avslutningen och som vi kan fika när vi kommer hem igen. Förra året blev det god tårta på avslutningen och det är oftast så vi firar avslutningen... med en god sommartårta!

Men inte i år...

Ungarnas kläder hänger klara för i morgon... lyckades fixa något nytt till båda skolbarnen! Det känns så mycket trevligare om man kan vara lite finklädd både på skolavslutning och vid skolstart tycker jag... det är väl något som sitter i från när man själv var liten och gick i skolan.

Mamma köpte alltid nytt till oss på både avslutningar och skolstarter... men för mig var det bästa med skolavslutningen att mormor alltid kom och var med mig!

Ingen av mina barn har någonsin haft sin mormor med sig... hon har ju alltid jobbat... men i år ska hon gå på broderns barns avslutning! Nu är hon pensionär...

Min mormor kom i alla fall vartevigaste år.. från det jag gick i ettan upp till det att jag var tonåring... jag fick alltid en present och vackra blommor från trädgården... ofta syrener eftersom det är den tiden då de blommar.

Kanske därför som jag älskar syrener än idag!

Vi kan ju hålla tummarna och hoppas på att ... NÄSTA år då kommer mormor på vår skolavslutning!




Kommentarer
Postat av: vilsen

Känner igen det...

Hoppas ni får en fin skolavslutning och en underbar sommarlov. Kramar! <3

2010-06-10 @ 07:27:55
URL: http://vilsen-vilsen.blogspot.com/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0