Dripp dropp hela dagen

2010-05-04 @ 18:36:38
En lite grå och våt dag idag... på all de sätt!

Tårar som rinner och tråkiga saker som händer. Och inte ringde chefen idag... förstår inte hur hon tänker. När hon ringde mig häromdagen och erbjöd mig jobb för igår och för på torsdag så sa hon att den här veckan kommer det löna sig för dig att jobba...

Och med att löna sig då menar vi att jag skulle tjäna mer på att jobba än de pengar som a-kassan ger... det betyder ju att jag måste jobba ett visst antal timmar i veckan för att komma upp i en högre summa än vad jag får från a-kassan.
Ligger jag under den summan så kan jag ju lika gärna vara hemma... pengamässigt sätt. För resan till jobbet och lunch kostar ju också!

Jag jobbade 5 timmar igår kväll och har fått ytterligare 5 timmar på torsdag... hur mycket pengar blir det för 10 timmars arbete? Ja... inte mer än vad a-kassan ger i alla fall!

Dags att leta jobb igen tror jag...


Kommentarer
Postat av: En dansös dagbok

Trist att höra men jag hoppas det vänder snart. Bakgrunden är jättefin på bloggen btw!

2010-05-04 @ 21:18:36
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: Kiqi

'inte kul med tårar =( Hoppas det löser sig snart! Kram

2010-05-04 @ 22:12:48
URL: http://babymama-2009.blogspot.com/
Postat av: Soulsister

Usch inte kul med sådan tillvaro. Hoppas du snart hittar något bättre. Torka tårarna vännen.

kram

2010-05-05 @ 07:56:43
URL: http://www.soulsistersdiary.com

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0