Ingen "folkfest", ont i ryggen och kul paket

2010-05-26 @ 18:21:30
Vilken dag... allt blir fel!

Folkfesten började klockan två och vi (jag och Prinsessan) trodde att hennes grupp skulle komma ganska så sent på schemat... men där hade vi fel... de skulle dansa som andra grupp!

Hon ringde mig och jag höll fortfarande på med tvätten... så det blev ingen folkfest för oss!
Dessutom tar tvättning kål på min rygg... det känns precis som att jag har stått och tvättat alla kläder för hand. Tror att det är själva upphängningen som är boven i dramat... varje gång jag tvättar så blir min rygg knäpp i ett par dagar.

Efter tvätten smög jag och lill Prinsessan oss iväg för att själva ta oss en liten tur till köpcentrat... där vi skulle hämta ut ett paket, köpa födelsekort till den blivande 40-åringen och så naturligtvis handla mat och ta oss en glass i solen.
När vi var på väg hem igen ringer Prinsessan igen... och gissa vad... då har mamman även glömt att hennes klass har vårfest nu i kväll... med picnic och brännboll! Förstår inte hur det har kunnat slinka ur minnet på mig...

Nu får jag verkligen ta mig i kragen så att jag inte glömmer av hennes skolresa i nästa vecka också!

Nu ska vi strax äta middag... dagens rätt är chili con carne!

Blev överraskad av paketet jag hämtade ut, på avin fanns ingen avsändare angiven och jag hade ingen aning om vem som kunde skicka paket till mig nu... jag väntade ett paket från Vista Print men inte förräns i mitten på juni.
Men döm om min förvåning då det ändå var från Vista Print...

Jag hade beställt mer reklamkort (oh de är så jäkla fina) och även presentkort med kuvert. Jag var inte så nöjd med själva utformningen av presentkortet efter att jag skickat iväg orden. Trodde inte att resultatet skulle bli bra... men det var det! Så jag är stormförtjust!
Jag hade även designat brevpapper, som jag ska använda till fakturor och sånt... men där får jag nog tänka om lite. En faktura får ju inte se ut hur som helst, den måste innehålla vissa saker och där var nog inte min footer så lyckad.

Paketet gjorde mig i alla fall lite glad mitt i all bedrövelsen...


(Oroar mig mycket för en av de stora tjejerna som inte mår så bra just i dagarna)

Kommentarer
Postat av: Eva

Skönt att läsa att det inte bara är jag som är virrig. :-)



Visst är den boken underbar!!

Jag är en nyfiken person och har haft 3 företag. För många år sedan hade jag en hantverksbutik, hade sen ett där vi installerade solenergi, och det jag nu skrivit om och nyligen lagt ner var ett café. Jag älskar att lära mig nya saker och utmaningar.



Ja, jag har 4 barn, i två kullar. har ju dessutom hunnit bli mormor. Damn vad gammal jag hunnit bli. s

2010-05-26 @ 20:35:01
URL: http://firstaid.blogg.se/
Postat av: En dansös dagbok

Ja det är visitkorten jag använder.

Skickar inte ut så många fakturor i månaden så jag använder sidan fakturan.nu. Minns inte hur många man kan skicka i månaden utan att betala men det ser proffsigt och bra ut iaf. Om du hittar en bättre lösning får du gärna tipsa mig.

Kram

2010-05-26 @ 21:00:20
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: Ingela

Låter gott med Chili con carne! :)

2010-05-26 @ 23:18:54
URL: http://trebarnslandet.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0