Kan jag vara en inspirationskälla?

2010-05-20 @ 23:55:09
Idag hafver jag också jobbat... imorgon jobbar jag kväll och det är sista dagen för den här veckan.

Idag jobbade jag tillsammans med en kollega som likt mig själv håller på att starta ett eget litet företag... vi har väntat på den här dagen i flera veckor.
För idag skulle vi prata samarbete...

Jag fick för ett tag sen en liten idé om att jag skulle ha en sida på min hemsida där jag presenterar andra företagare som arbetar inom snarlika områden till det jag själv kommer att arbeta med. Häromdagen lade jag in lite info och satte in en bild på min kollega på min hemsida... och vet ni... hon blev jätteglad!

Hennes pojkvän som är väldigt intresserad av statistik och så... hade berättat för henne att hon redan fått trafik från min sida. Och jag som inte ens är igång ännu!

Idag på vår rast... tog vi oss en promenad i (ganska) så rask takt och pratade mer om hur vi skulle kunna samarbeta. Hon har redan startat sitt företag och börjat arbeta så smått... men i planeringen har jag hunnit längre och även idémässigt. Vi ska i allafall skaffa lokal tillsammans om det är möjligt eller hyra tillsammans utav kvinnan jag redan har kontakt med.

Sen... senare under dagen hittade jag en lokal... som skulle passa oss perfekt... i hennes område dessutom, till ett väldigt hyfsat pris. Ska överraska henne med det imorgon... så kanske vi kan ta oss en titt på den någon dag!

I alla fall när vi var tillbaka från vår promenad... så delade vi på oss en stund innan vi satte oss för att jobba igen. När hon kom tillbaka till sitt skrivbord så sken hon i hela ansiktet. Vad är det med dig frågade jag... jo sa hon... jag hade tappat lusten och gnistan lite... men nu har du gett mig den tillbaka! Jag har fått en massa ny inspiration och nya idéer tack vare dig. Det här ska bli jätteroligt och spännande!

Jag blev rörd... det var nästan så att tårarna började rinna lite där. Det är inte ofta jag får höra att jag är en inspirationskälla och att hon kände sig peppad av mig!

Sånt värmer mitt hjärta så oerhört mycket...


Idag har jag knutit ännu en värdefull kontakt... en annan kvinna som också startat eget för ett tag sen... även hon inom samma typ av verksamhet. Jag mailade henne för ett tag sen med ett par frågor... efter att jag läst om henne. Idag fick jag svar och hon var som sagt väldigt positiv! Ska göra studiebesök hos henne snart!

Lille Bror är fortfarande jättedålig...

Nu ska jag nana kudden!

Kommentarer
Postat av: only me

Klart att du kan och är inspirerande. jag är ju så imponerad över hur du får ihop allt du har i din vardag och ändå hittar tid för ditt nya företag. men jag hoppas och tror att det ger dig lite ny energi. att göra nåt för din skull som är bra för dig. verkligen glad för din skull och tror att det kommer att bli jättebra =)

kram

2010-05-21 @ 11:24:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: only me

Glömde skriva att jag läst din sida ett par gånger till och jag tycker det är bra...

dock ler jag lite när du skriver att det ger ett milt obehag när livmodern drar ihop sig de första dagarnas amning. jag har bara fått det värre o värre genom åren... är så jag bara vill kasta bebin o skrika hehe. men man vet ju att det går över men det var aldrig nån som berätta för mig hur ont det kunde göra, värre än förlossningssmärtor... nja inte riktgt kanske :p



läste din kollegas sida också. verkar trevlig =) Ibland skulle jag nog behöva en coach som en liten spark åt rätt håll hehe

2010-05-21 @ 11:32:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: En dansös dagbok

Det hade varit en bra ide, fast oftast är showen en överraskning så det går inte. Men jag brukar be bokaren kolla upp sånt, tyvärr funkar det inte alltid.

Kul med samarbeten! Det kommer säkert gå bra för dig!

2010-05-21 @ 15:17:23
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: 2barnspappan

Nu är man ju inte liite nyfiken på detta projekt!



Wens je een heel fijn weekend!



Kram

2010-05-21 @ 15:26:34
URL: http://brevetsomaldrigkomfram.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0