Snörvel och elände!

2010-05-17 @ 09:42:39
Oj oj oj... stackars mig!

Igår när jag kom hem från jobbet hade söta lill Maran och Prinsessan tillsammans lagat en jättegod middag. Ugnsbakad potatis med kycklingfilé och bearnaisesås...

Mamman åt lite mat och sen stupade hon i soffan... till en början, men där var det för mycket ljud så jag förflyttade mig in till sängen. Jag frös, hade ont i halsen och kände mig allmänt dålig.

Låg i sängen till nio på kvällen då jag gick upp för att få alla barnen i säng... drack lite varmt thé för jag trodde att det skulle kännas bättre i halsen... men icke!

La mig i soffan med täcke och kuddar... fixade lite med hemsidan... sen började jag frysa något så enormt igen. Jag fick springa in till sängen och lägga mig där med dubbla täcken. Jag fortsatte att frysa och skaka, till slut fick jag en panikkänsla... det var som att jag höll på att bli hysterisk, jag kunde inte andas... fick kasta av mig täcket, gå och hämta två alvedon och sedan krypa ner i sängen igen och slappna av. Andas djupt och långsamt... så småningom slutade jag att frysa.

Nu ligger jag på soffan med ett stort täcke och fryser fortfarande... har precis druckit en kopp med kokhett thé men det lyckades inte värma upp mig.

Jag fryyyyyyyyyyyser!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Inte roligt att bli sjuk när vårvärmen kommer. Hoppas att det snabbt är övergående, vila och mycket dricka ska vara det bästa säger de lärde.

Krya på dig!

:-)

2010-05-17 @ 11:43:48
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Mimia

Lotta: Ja jag försöker vila! Och dricka mycket... det är inte annat jag kan göra, för jag fryser och är väldigt seg i huvudet. Tack för omtanken!

2010-05-17 @ 13:03:50

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0