Redan aningen uttråkad...

2009-04-22 @ 08:18:52
... på jobbet!

Det händer inte tillräckligt... dagarna blir långa och långsamma... min hjärna vill framåt, arbetsuppgifterna är inte tillräckligt stimulerande. Och just nu jobbar jag inte tillräckligt mycket timmar...

Och för mig betyder det katastrof då jag redan gjort slut på mina deltidsdagar hos a-kassan, går man över gränsen på det antal dagar man har (75) så ska man egentligen stängas av från a-kassan och leva på det man får ut i lön. Eller så får man säga upp sig och gå vidare på sina vanliga a-kassedagar.

Men jag som ganska nyss fått mitt jobb och väntar på att sommaren med mycket jobb ska komma... kan ju inte säga upp mig direkt! Dessutom ska man enligt arbetsförmedlingen aldrig tacka nej till att jobba ...

Det verkar inte riktigt stämma... a-kassan har sina regler och arbetsförmedlingen sina!

Idag ska maken få besked om sitt visum han väntar på... betyder kanske att han reser iväg igen ganska snart och är borta på obestämd tid. Vilket inte är så roligt just nu... då jag behöver extra hjälp med barnen. Dessutom ska lill Fan in för operation inom en snar framtid och jag måste vara med honom på sjukhuset... Och vart gör jag då av de andra barnen om inte pappsen är hemma?

Igår åt vi kräftströmming... det var åratal sen jag gjorde det!

Kräftströmming smakar mycket bättre dagen efter och om man äter den kall... tycker jag!


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0