Supermom

2009-04-22 @ 11:25:43

Hej och välkommen till min blogg!

Här skriver jag om mitt liv tillsammans med mina mer eller mindre underbara telningar. Om glädje och sorg, om vardag och fest (hm... det blir inte så mycket fest precis), om våra små äventyr, vilket bara kan vara en enkel utflykt. Jag skriver också lite om inredning, mina drömmar och om lite ätbart.

I det här inlägget hade jag tänkt att skriva lite mer personligt om mig själv... hm... det känns som om det kommer att bli svårt.

Jag är en enkel människa, kräver inte så mycket... är ganska så ensam, har ett par trogna vänner som jag har haft i många många år. Tycker inte om att befinna mig i stora folksamlingar... det blir för mycket ljud.

Jag är mer som tjuren Ferdinand... tycker om lugn och ro... och att sitta och lukta på mina blommor under min korkek.

Mina intressen är... jaa... det var inte lätt för jag tycker om att göra en massa saker... men här kommer ett gäng:

Matlagning &bakning, måla & teckna, fixa möbler, sy, skapa saker med mina händer, läsa, språk,resa och så naturligtvis att blogga då... tycker även om att försöka mig på lite design och skulle gärna vilja lära mig mycket mycket mer.

Är 8-barnsmamma, har jobbat inom vården i många år, sen mer administrativt... har läst språkvetenskap, arabiska och arabvärldskunskap på universitetet. Väntar på att barnen ska bli tillräckligt stora för att ge mig lugnet att plugga igen... och då ska jag läsa magisterkursen i arabiska. En av mina drömmar har varit och är väl fortfarande att få jobba med språk i någon sammanhang... lite språkforskning eller liknande.
 
Har också utbildat mig till instruktör i spädbarnsmassage och ska snart även utbilda mig till Doula... detta har jag i sin tur tänkt att använda i ett eget företag. Det är något som jag skulle vilja syssla med på heltid...

Hade för många år sen (ännu) en dröm om att bli barnmorska... men den blev aldrig genomförd då jag var alldeles för upptagen med mina egna babysar.

Mina barn är min passion, de är mitt livselexir... de vackraste och dyrbaraste gåvor jag fått i mitt liv... jag tackar Gud för dem var evigaste dag.

Detta var lite om mig!

Det finns väl egentligen mycket mer att skriva men då skulle det här inlägget bli alldeles för långt...


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0