Äntligen

2009-08-18 @ 10:31:02
I våras köpte jag ett gäng nya blomkrukor till vardagsrummet... men jag har fortfarande inte köpt några växter till dem, men nu... på TORSDAG ska det äntligen bli av!

Förr hade jag alltid en massa fina stora växter... men nu de senaste åren har de sakta en efter en dött. Har varken haft lust eller ork att engagera mig i dem... men nu känns det annorlunda igen och jag ser fram emot att ha ett par nya växter att bry mig om... Det är bara balkongen som har blomstrat de sista åren!

Kommer ihåg i min ungdoms glada dagar... då var hela mitt rum fullt av gröna växter i alla de storlekar... jag vattnade, pratade och pysslade med dem! Duschade och dammade dem och sprutade till och med bladglans på bladen för att de skulle se fräscha ut... Jag älskade kaktusar och hade ett tag strax under 100 stycken, då skrev jag till och med en slags kaktusdagbok och mätte dem och höll på (men det var nog när jag var si så där ca 12-13 år).

Just nu har vi inte mer än ca 8 växter hemma och det är bara 2 av dem som ser ut som de borde... ;-)




Kommentarer
Postat av: malin

Känner igen det där ja! Har nog inte vart såå duktig så jag fört bok och har aldrig haft 100 växter. Men de var fler och grönare. :)



Kram Ma

2009-08-18 @ 15:54:00
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0