Lycka i racerfart

2009-08-07 @ 14:44:52
I morse på väg till jobbet läste jag en artikel i Metro där de intervjuade en psykolog (Titti Holmer, tror jag att hon hette). Hon var aktuell med en ny bok "Lycka nu. En praktisk guide till  mindfulness".

I slutet av artikeln tipsar hon om fem punkter för att få ett lyckligare liv...

- Notera 3 positiva saker om dagen (tänk efter hur de kändes)
-
Sätt upp mål och arbeta mot dem
- Stanna upp och gör dig närvarande i ögonblick av lycka
 (lägg känslan på minnet)
- Skriv om det bästa som kan hända (en gång i veckan)
-Tänk på någonting du ser fram emot (dagligen)

Man kanske ska prova det...

Vidare läste jag att man måste lära sig att hantera sina negativa känslor. Lycka sitter i kroppen och är en fysisk sensation, vi kan skapa lycka genom att ta hand om kroppen och våra grundbehov.

Och det är OMÖJLIGT att känna lycka hela tiden!

Kommentarer
Postat av: ila

Verkar sunt - kände man lycka hela tiden skulle det ju bli tråkigt... Nu skall jag hämta Anna i Allum..

Godnattt Kram /Ila

2009-08-07 @ 23:59:46
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela
Postat av: Agneta

Det låter jättebra någonting utav av det skulle man nog praktisera.Jättekul att se din blogg, välkommen in till min! Ha en fin dag!

2009-08-08 @ 09:06:09
URL: http://kattmamsen.blogg .se

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0